Cu peste 10 milioane de utilizatori în România, rețelele sociale sunt un canal excelent pentru strategiile de marketing online ale afacerilor mari, dar și pentru companiile mici și mijlocii. Oferă accesul la un număr ridicat de oameni ce pot fi targetați ușor prin mesaje de impact. Obiectivele campaniilor de marketing online în rețelele sociale sunt: dezvoltarea numărului de clienți, creșterea vânzărilor și obținerea notorietății.
Campaniile de marketing online nu sunt, în nici un caz, o noutate pentru proprietarii de afaceri din România. De peste 10 ani firmele desfășoară campanii de promovare online și se bucură de succes mai mic sau mai mare. Perioada pandemică a adus o creștere a timpului petrecut de oameni în activități online, pe rețelele sociale. Chiar și după terminarea pandemiei, volumul de timp alocat de oameni rețelelor sociale se păstrează la un nivel ridicat.
Acum, mai mult ca oricând, este momentul desfășurării unor campanii de promovare pe social media care să beneficieze de toate avantajele acestor tipuri de campanii. Fie că lucrați cu o agenție de marketing online sau vă ocupați de propriile campanii, sunt câteva provocări care trebuie depășite în ceea ce privește promovarea pe rețelele sociale. Cea mai mare provocare vine din faptul că în ultima perioada s-a mărit numărul rețelelor sociale utilizare de români. Iată câțiva pași care ar trebui urmați pentru a-ți asigura succcesul!
Există 3 obiective principale pe care antreprenorii le au de obicei:
În timp ce majoritatea se concentrează pe toate cele trei obiective, cel mai bine este să te concentrezi pe unul singur. Nu-ți face griji! Celelalte se vor întâmpla și ele, dar într-o măsură mai mică. Dacă te concentrezi pe un singur scop, vei reuși să te concentrezi mai bine și să crești eficiența. Mulți dintre antreprenorii care văd oportunități „peste tot” vor să profite de toate. Rezultatul? De obicei, eșecul.
Produsele sau serviciile oferite te ajută să identifici publicul țintă. Identifică unu sau două canale de comunicare principale (exemple de canale de comunicare: Facebook, Google +, Twitter, LinkedIn)! Majoritatea companiilor se promovează toate canalele de comunicare în egală măsură. Dacă investești cel puțin 50% din timpul și banii investiți în canalele de comunicare ineficiente pentru a te promova prin intemediul canalului cel mai eficient, vei avea rezultate mult mai bune și pe termen scurt și pe termen lung.
Nu poți să te aștepți la un succes extraordinar cu 2 postări pe săptămână. Trebuie să fii consecvent. Un alt lucru foarte important este ora la care postezi. Identifică în ce moment al zilei este audiența ta activă!
Este foarte dificil să fii prezent cu activitate pe toate aceste rețele sociale. Provocarea este să te decizi ce platforme de social media sunt cele mai bune pentru afacerea dvs.
Serviciul de promovare Instagram este excelent, spre exemplu, pentru afaceri cu produse și servicii vizuale, cum ar fi bijuteriile, turismul sau hainele. Îți permite să realizezi postări atractive vizual. Facebook este cea mai populară platformă, așa că nu prea lipsește din nici un mix de marketing.
LinkedIn este o platformă orientată spre afaceri, folosită în special în promovarea produselor B2B. TikTok este o platformă foarte populară în rândul adolescenților, cu costuri reduse. Oricărui antreprenor îi este foarte greu să gestioneze atâtea rețele sociale. Pentru livrarea acestor servicii marketing online există consultanți specializați care vă pot ajuta în efortul dumneavoastră.
Alte articole: Cele mai rezistente locuri de muncă la recesiune în 2023. Iată cele mai avantajoase domenii