Cei care conduc deja sau își doresc să cumpere mașini electrice explică faptul că o astfel de decizie este motivată de dorința de a-și limita emisiile de carbon, dar și de a face economii în ceea ce privește combustibilul. Cu toate acestea, un aspect care tinde să fie trecut cu vedere, adesea fiindcă durează mai mult până șoferii devin conștienți de acesta este cel al costurilor de întreținere, notează Playtech.
Proprietarii de mașini electrice încep să descopere că durata de viață a anvelopelor este mult mai scurtă decât se așteptau, ceea ce duce la cheltuieli suplimentare considerabile.
Cazul lui Jim Bassett este cât se poate de clar în ceea ce privește costurile ascunse pe care le au aceste mașini electrice. Acest pasionat de mașini în vârstă de 80 de ani a descoperit că anvelopele noului său Volkswagen ID.3 trebuie înlocuite după doar 12.000 de kilometri. Acesta a fost nevoit să plătească 354 de euro pentru a înlocui cauciucurile din spate, o situație pe care nu o mai întâlnise în toată experiența sa de șofer.
„Nu mi-a venit să cred când mi s-a spus că trebuie să le înlocuiesc. Sunt destul de bătrân și am avut mașini toată viața mea – nu a trebuit niciodată să schimb anvelopele atât de devreme”, a explicat acesta.
Te-ar putea interesa și: Se dau bani de la Guvern pentru românii care vor să cumpere mașini electrice. Cum poți fi eligibil
Această problemă nu este unică, alți proprietari de ID.3 apelând la forumuri online pentru a-și exprima frustrarea cu privire la durata scurtă de viață a anvelopelor de pe aceste mașini electrice. Greutatea mare a vehiculului și cuplul instantaneu specific acestor vehicule sunt principalele cauze identificate pentru uzura rapidă a anvelopelor.
Trebuie explicat că unele mașini electrice, precum Volkswagen ID.3, sunt dotate cu baterii grele care contribuie semnificativ la masa totală a mașinii. Hatchback-ul de 41.290 de euro cântărește aproximativ 1.800 kg, comparabil cu un Jeep Wrangler 4×4. Această greutate suplimentară pune o presiune enormă pe anvelope, accelerând uzura acestora.
Producătorii de anvelope precum Michelin și Goodyear au observat că anvelopele convenționale se uzează cu până la 50% mai repede pe mașini electrice decât pe cele cu motor pe combustie internă.
Pe lângă uzura rapidă, costul anvelopelor pentru cei cu mașini electrice este, de asemenea, mai mare. Un studiu realizat de firma de tehnologie Epyx a arătat că anvelopele pentru vehiculele electrice au o durată de viață medie cu 6.350 de kilometri mai scurtă decât cele de pe mașinile pe benzină sau diesel. În medie, primul schimb de anvelope la mașinile electrice are loc după 29.000 de kilometri, comparativ cu 39.000 de kilometri pentru cele pe benzină sau diesel.
De asemenea, Epyx a constatat că anvelopa medie pentru vehiculele electrice costă 244 de euro, cu 90 de euro mai mult decât pentru mașinile pe benzină mai mari. Acest cost suplimentar, combinat cu necesitatea schimbării mai frecvente, poate face ca întreținerea unei mașini electrice să fie mult mai costisitoare decât se anticipează inițial.