Postul de televiziune Realitatea Plus a înregistrat o creștere spectaculoasă a audienței, triplându-și numărul de telespectatori după alegerile recente. În ciuda acestui succes pe partea de rating, canalul se confruntă cu o criză majoră pe plan financiar: aproape 90% dintre companiile care își făceau publicitate au renunțat la colaborare. Acest exod al firmelor, inclusiv ale unor branduri importante românești, ridică semne de întrebare asupra sustenabilității financiare a postului, potrivit hotnews.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Călin Georgescu spune că nu avem bănci românești. Realitatea îl contrazice cu două bănci din top 3 cu capital românesc
foto: Realitatea
Un posibil factor al acestei situații este asocierea Realitatea Plus cu anumite personalități controversate sau cu subiecte care polarizează publicul. De exemplu, o emisiune recentă cu Călin Georgescu în exclusivitate a adus o audiență record, dar și critici în spațiul public, ceea ce poate influența deciziile companiilor de a continua investițiile în reclamă.
În ciuda creșterii audienței, Realitatea PLUS a pierdut aproape în totalitate sprijinul publicitar. În noiembrie, postul difuzase 20.300 de spoturi publicitare, reprezentând 138 de companii, dar în primele opt zile din decembrie au mai fost difuzate doar 233 de spoturi, adică sub 5% din volumul anterior. Din cele 138 de firme care au investit în campanii publicitare pe Realitatea PLUS în noiembrie, doar 21 au continuat în decembrie, o retragere masivă a advertiserilor.
Scăderea drastică a publicității a afectat toate industriile reprezentate anterior pe post, de la lactate și farmaceutice până la retail, tehnologie și finanțe. Majoritatea firmelor au optat să-și continue campaniile pe alte posturi de televiziune, ceea ce sugerează că decizia lor nu a fost legată de încheierea unor campanii, ci de evitarea asocierii cu Realitatea Plus.
În fața sancțiunilor CNA și a criticilor, Realitatea PLUS a adoptat o retorică beligerantă, declarând că „luptă cu Statul Paralel” și se poziționează drept „televiziunea fanion pentru aflarea adevărului”. Totuși, poziționarea sa ca un post contestatar nu a fost suficientă pentru a atrage sau menține susținerea advertiserilor.
„Realitatea PLUS continuă lupta cu Statul Paralel în aceste momente dificile pentru țară și își asumă rolul de televiziune fanion pentru aflarea adevărului! Televiziunea poporului este sub tirul mai multor atacuri din mai multe zone, inclusiv din cadrul unor instituții cheie, unde statul paralel a reușit să se infiltreze”.
Pe 8 decembrie, Anca Alexandrescu a amenințat pe post, potrivit G4Media, în următorii termeni: ”Mă voi ocupa personal de Iulian Fota. Cei care mă acuzați că sunt rusofilă și cu legionarii, va veni ziua când în genunchi veți cere să fiți și voi de partea poporului”.
Te-ar mai putea interesa și: O comună din România se sufocă din cauza poluării. Realitatea cruntă pe care o trăiesc locuitorii de un an