Se schimbă regulile pentru transportul lichidelor în bagajele de mână, începând de astăzi, 1 septembrie 2024, potrivit profit.ro.
Printre modificări este de menționat că pasagerilor li se va cere de acum să împacheteze toate recipientele lichide într-o singură pungă de plastic transparentă, cu volumul maxim de 1000 ml (1 litru).
De asemenea, noile reguli UE permit ca recipientele cu lichide să rămână în bagaje la punctele de control dotate cu scanere. Până acum, pasagerii trebuiau să scoată electronicele și lichidele în tăvi separate.
Scannerele utilizează tehnologia de tomografie computerizată și sunt capabile să creeze imagini tridimensionale ale conținutului bagajelor. De menționat este că în aeroporturile echipate cu scanere convenționale, lichidele și dispozitivele electronice, pasagerii vor trebui prezentate separat.
În ceea ce privește medicamentele și hrana lichidă pentru bebeluși – acestea sunt exceptate de la aceste reguli. În ciuda îmbunătățirii tehnologiei de scanare, oficialii UE au exprimat îndoieli cu privire la fiabilitatea noilor echipamente.
Schimbarea vine în contextul unui efort mai amplu de a standardiza și îmbunătăți securitatea aeroporturilor din întreaga Uniune Europeană.
Te-ar putea interesa și: Schimbare pentru cei care își plănuiesc călătorii cu avionul. Se aplică de la 1 septembrie!
foto: zbor avion
În unele aeroporturi din Germania, regulile privind transportul lichidelor se mai „relaxaseră” (introduse din 2006), însă doar dacă aeroportul dispunea de scannere de tomografie computerizată (TC), care utilizează o tehnologie dezvoltată în scop medical și pot desena rapid o imagine tridimensională a conținutului unui bagaj.
Oficialii Uniunii Europene au avut, însă, îndoieli cu privire la fiabilitatea noilor scanere TC pentru bagaje.
Noile reguli nu se aplică pentru medicamentele și hrana lichidă pentru bebeluși. Totuși, acestea permit ca recipientele cu lichide să rămână în interiorul bagajelor la punctele de control echipate cu scanere noi.
Modificările nu se aplică și în aeroporturile dotate cu scannere convenționale. Pasagerii vor trebui să scoată din bagaje electronicele și lichidele la punctele de control care sunt dotate cu scannerele „vechi”, care se găsesc în multe aeroporturi din Uniunea Europeană.
Te-ar putea interesa și: Cât costă școala de piloți de avion, în 2024. Sistemul are nevoie de peste 500.000 de oameni noi. Iată care sunt condițiile pentru a fi admis