În luna februarie, Coca-Cola a anunțat că va crește mai mult prețurile băuturilor carbogazoase anul acesta, „în întreaga lume”, totul într-un ritm moderat, chiar dacă rivalul său, PepsiCo, a oprit creșterea prețurilor.
Prețurile medii de vânzare au fost majorate cu 11% în primul trimestru, potrivit producătorului Fanta și Sprite, în timp ce volumul de navete a crescut cu 3%.
„Creșterea puternică a volumului ne oferă încredere că impulsul vânzărilor poate continua, deoarece strategiile de vânzări ale Coca-Cola rezonează în rândul consumatorilor”, a transmis Brittany Quatrochi, analist la Edward Jones, potrivt news.ro.
Citește și: Atenție fani Coca-Cola! Noul ambalaj în premieră în România! Cu ce vine nou brandul pentru clienții săi?
Atât clienții Pepsi, cât și cei ai Cola, nu au reacționat negativ la creșterea prețurilor, astadatorită și dominației lor pe piața globală a sucurilor carbogazoase.
CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, a declarat, într-o convorbire privind veniturile, că: „Există incertitudine cu privire la modul în care mediul consumatorilor se va desfăşura în cele din urmă în 2023”.
Acesta a mai spus că recenta criză bancară a alimentat incertitudinea cu privire la comportamentele de cumpărare în Europa, în timp ce consumul se află în proces de revenire la nivelurile de dinainte de pandemie în China, după ce restricțiile au fost ridicate.
Marja operațională din primul trimestru a scăzut la 30,7%, față de 32,5% în 2022, din cauza costurilor de operare mai ridicate, a cheltuielilor de marketing crescute, a investițiilor și a unui dolar puternic.
Citește și: Coca-Cola lansează primul smartphone marcă proprie în colaborare cu Realme, în primăvara lui 2023
Directorii companiei au spus că cheltuielile de transport, dar și unele costuri cu mărfurile s-au moderat, însă prețurile îndulcitorilor și sucurilor au crescut.
„Preţurile fiind estimate să se modereze pe parcursul anului, acest lucru ar trebui să vină în tandem cu nivelurile moderate ale inflaţiei mărfurilor, care ar trebui să contribuie la protejarea profitabilităţii”, a declarat Gerald Pascarelli, analist la Wedbush.
Veniturile companiei au crescut cu 4,3% la 10,96 miliarde de dolari, depășind estimările de 10,80 miliarde dedolari, conform datelor Refinitiv. Profitul ajustat de 68 de cenți pe acțiune a depășit și el așteptările de 64 de cenți pe acțiune.