Grupul american Tupperware Brands a depus cererea de intrare în insolvență din cauza faptului că se confruntă cu scăderi în vânzări și o competiție tot mai acerbă.
Tupperware, companie multinațională tranzacționată public, a solicitat cererea de plasare sub protecția capitolului 11 din legea americană referitoare la falimente, listând active cuprinse între 500.000.000$ și 1.000.000.000$, precum și pasive între 1 și 10 miliarde de dolari, relatează Bloomberg, citat de The Straits Times.
Citește și : În atenția locatarilor de blocuri! Noile verificări obligatorii se întâmplă azi, 18 septembrie
Compania de ustensile de bucătărie, care a dominat pentru câteva zeci de ani sectorul de depozitare a alimentelor, a avertizat încă din 2020 asupra îndoielii pe care o are cu privire la capacitatea sa de a desfășura afaceri profitabile.
Pandemia de COVID-19 a generat o creștere a vânzărilor firmei. Familiile, care s-au izolat în casă au gătit mai mult și au produs mai multe resturi, însă acestea au scăzut odată cu relaxarea restricțiilor pandemice, conform Reuters.
În iunie 2024, conducerea plănuise să închidă singura sa fabrică din Statele Unite ale Americii și să concedieze aproximativ 150 de angajați.
Depunerea de faliment vine în urma negocierilor de luni de zile dintre Tupperare și creditorii săi cu privire la modul de gestionare a împrumuturilor de peste 700 de milioane de dolari. Creditorii au fost maleabili cu privire la datorii, însă afacerea a continuat să se deterioreze.
Tupperware a fost creat de chimistul american Earl Tupper (1907-1983), care a dezvoltat primul său produs în 1946 în Massachusetts. Acesta era un recipient din plastic de polietilenă, care era menit folosirii în gospodării pentru păstrarea alimentelor și menținerea acestora proaspete pentru un timp mai îndelungat. Tot Earl Tupper a creat și sigiliul etanș flexibil al caserolelor.
Citește și : Prăbușirea livrărilor de cereale din Ucraina. Cu 50% mai puțin intră acum în țară
Produsul a fost remarcat datorită unei idei de vânzare prin prezentare, organizată într-un cadru de petrecere. O petrecere Tupperware este organizată de un consultant Tupperware în calitate de gazdă, care invită prietenii și vecinii în casa sa pentru a le prezenta linia de produse.
Femeile, în lupta lor pentru emancipare și independență, organizau astfel de „petreceri Tupperware” la casele lor pentru a vinde recipiente de depozitare a alimentelor.