Ryanair a precizat că abonamentul, denumit „Prime”, va fi disponibil inițial pentru un număr limitat de 250.000 de membri. În cazul în care se atinge acest prag, compania irlandeză ar putea înregistra venituri anuale de aproximativ 19,75 milioane de euro din acest program, potrivit Reuters.
Această inițiativă face parte dintr-o tendință tot mai pronunțată în industria turismului low-cost, în care companiile aeriene caută să fidelizeze clienții prin oferte personalizate și costuri predictibile. Abonamentul „Prime” va oferi membrilor săi locuri rezervate, asigurare de călătorie și acces la reduceri lunare pentru bilete.
Ryanair nu este singura companie aeriană care adopta acest tip de serviciu. Concurenta Wizz Air a lansat anul trecut serviciul „MultiPass”, care permite blocarea prețului unui zbor pe lună și include opțiuni pentru bagaj de cală și îmbarcare prioritară.
De asemenea, platforma de rezervări online spaniolă eDreams ODIGEO oferă un serviciu similar numit tot „Prime”, care include reduceri, rambursări pentru bilete și posibilitatea de a păstra prețul unui bilet pentru o perioadă determinată. Astfel, Ryanair intră într-o competiție tot mai intensă pe piața abonamentelor pentru călătorii, alături de alte mari jucători din domeniu.