Timp de mai bine de un deceniu, românii au putut consuma celebrul ceai rece. Ulterior, piața băuturilor răcoritoare a consemnat concurenți din ce în ce mai puternici, precum Lipton și Fuzetea.
În următoarele luni, Nestea va fi retras de pe rafturile magazinelor din România, supermarketuri și hypermarketuri. Decizia a fost luată de producător, gigantul american de la Nestle. Marca este de origine elvețiană, cu o istorie de 74 de ani.
Decizia ar fi fost luată din cauza scăderii semnificative a vânzărilor acestui produs. Cota de piață a vânzărilor din ultimul an a fost de aproximativ 1,7%. Situația s-a schimbat radical față de anul 2017, când Nestea era lider de piață. Se pare, însă, că este o problemă generală legată de acest gen de băuturi răcoritoare, care nu se mai bucură de același succes ca în anii trecuți.
„Conform cercetării LZ, proprietarul mărcii, Nestle, a informat primii parteneri de retail că produsele nu mai vor fi vândute. În general, ritmul de creștere a afacerii cu Ice Tea a încetinit în 2022”, a anunțat Lebensmittelzeitung.
Pe de altă parte, în 2019, Nestea anunța că și-a schimbat brandul, ca produs natural. Noua rețetă, introdusă în unele țări, nu mai conține coloranți și arome artificiale, sirop de porumb și nici ingrediente OMG. În plus, ceaiul cu gheață gata de băut Nestea este făcut cu extract de stevie și poate fi găsit în diferite arome precum lămâie, zmeură și piersici. Noua rețetă își are frunzele de ceai din Nilgiri , o regiune din India.