- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

S-au închis aproape 100 de magazine Carrefour în această țară. Consumatorii se îndepărtează de hipermarketuri

26 Jul, 10:41 • Bugiu ⁠Ana Maria
Carrefour a închis aproape 100 de magazine în această țară. De ce scad vânzările și care sunt preferințele consumatorilor?
S-au închis aproape 100 de magazine Carrefour în această țară. Consumatorii se îndepărtează de hipermarketuri

Carrefour este unul dintre cei mai mari și importanți retaileri din Europa, însă, se pare că nu este suficient. Compania a luat decizia de a închide aproape 100 de magazine în Polonia și a urmat concedierea a sute de oameni, potrivit bugetul.ro.

Te-ar putea interesa și: Salariul incredibil scos „pe piață” de Carrefour! Nu ai nevoie de calificare și poți să câștigi un salariu de 10.500 de lei

foto: Carrefour

Chiar dacă este unul dintre principalii retaileri din Europa, se confruntă cu probleme mari în special în Polonia.

Carrefour a închis aproape 100 de magazine în Polonia

În Polonia, compania, pe lângă închiderea acestui număr mare de magazine,  concediat peste 900 de persoane de la începutul anului și până în prezent. Decizia a fost luată din cauza succesului tot mai mare al discounterilor, care domină piața din Polonia.

La sfârșitul anului 2022, numărul angajaților pe care Carrefour îi avea în Polonia era de 10.886 de persoane, iar la sfârșitul anului 2023 gigantul francez avea 9.935 de angajați în această țară.

Este o scădere îngrijorătoare, dar care se menține de mult timp. Retailerul avea 813 magazine la sfârșitul lunii martie, cu 28 mai puține decât la sfârșitul anului 2023. Totodată, la sfârșitul anului 2022, numărul de magazine ale Carrefour era de 928, iar la sfârșitul anului 2021 erau 955 de magazine.

În 2024, Carrefour ar dori să deschidă 137 de magazine noi, dintre care aproape 120 să funcționeze în regim de franciză.

De ce tot scad vânzările și se închid magazine?

Retailer-ul a luat decizia de a închide magazinele, în urma observării unei situații tot mai recurente. Consumatorii din Polonia se îndepărtează de hipermarketuri, cota acestora fiind în prezent de aproximativ 6-7%. De cealaltă parte, discounterii au o cotă de aproape 45%.

Zabka are, în prezent, peste 10.000 de magazine în Polonia, iar compania deschide, în medie, aproape 100 de magazine în fiecare an.

Cât despre scăderile înregistrate, nu doar Carrefour se află în această situație. Potrivit datelor Dun & Bradstreet Polonia, din cele 28 de sectoare monitorizate, în prima jumătate a acestui an, 21 au înregistrat o scădere a numărului de magazine și doar șase au înregistrat o creștere, pentru un sector nu a existat nicio diferență.

Te-ar putea interesa și: Carrefour, cea mai mare lovitură din ultimii 20 de ani. Profitul companiei franceze urmează să explodeze