În 2024, Coca-Cola a ales o abordare controversată pentru celebra sa reclamă de Crăciun, tradiție începută în 1995 cu faimosul „Holidays Are Coming”. Anul acesta, spotul a fost realizat integral cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), marcând o schimbare radicală față de formula clasică, ce includea camioane luminoase și Moș Crăciun, simboluri devenite emblematice pentru sărbători, potrivit bugetul.ro.
Reclama, de 30 de secunde, păstrează unele elemente familiare, cum ar fi camioanele festive și melodia iconică, dar a fost creată de un studio de AI numit „Secret Love”, în colaborare cu echipa globală de marketing a Coca-Cola. Vicepreședintele companiei a explicat că această inițiativă a avut scopul de a îmbina tradiția cu inovația, adresându-se noilor generații și economisind resurse. Cu toate acestea, răspunsul publicului a fost copleșitor de negativ.
Te-ar mai putea interesa și: Un bărbat din Galați a dat lovitura cu o băutură inventată de el. Sute de români stau la coadă pentru ea. Este mai bună decât Coca Cola
foto: Coca-Cola
Criticii susțin că magia Crăciunului, transmisă prin reclame emoționante și personale, a dispărut complet în această nouă variantă. Mulți au reacționat vehement pe rețelele sociale, considerând că utilizarea exclusivă a AI este o formă de depersonalizare și o renunțare la tradițiile care au făcut reclama atât de iubită. Designerul vizual Mădălin Dragnea a punctat pe Facebook că spotul a pierdut simțul estetic și emoțional, iar utilizatorii de pe YouTube au cerut insistent revenirea la reclamele clasice, numindu-le mult mai autentice.
Fondatorul studioului „Secret Love” a declarat că proiectul păstrează o „urmă de căldură umană” în creația sa, dar aceste argumente nu au reușit să tempereze valul de nemulțumire.
„Oamenilor de la Global Marketing Coca-Cola li s-a parut o idee super bună să faca spotul de Crăciun de anul ăsta cu AI.
Vedeţi ce comentarii sunt pe youtube. Toată lumea cere reclama veche din 95. Au apărut şi o gramadă de articole negative, ofc. Dacă au crezut că au salvat bani cu AI, plătesc acum nota de plată înzecit. Eu tot sper să ne anunţe că a fost o glumă şi să ne arate reclama reală. Mă bucur de backlash că poate realizează mai mulţi cât de lame şi cringe este să crezi că poţi transmite emoţie prin AI.
E nasol daca branduri sau oameni de marketing de nivelul ăsta au ajuns atât de rău din punct de vedere al simţului estetic şi conceptual”, a scris designerul vizual Mădălin Dragnea pe Facebook.
Noua strategie a Coca-Cola pare să fi generat mai mult backlash decât entuziasm, iar reacțiile puternice ridică întrebări despre viitorul publicității bazate pe AI în campaniile tradiționale.
Te-ar mai putea interesa și: Coca Cola, avertizări la adresa României. Taxa pe zahăr a făcut compania să recurgă la anumite măsuri