- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Scandal mare cu Wizz Air! Cum a pierdut o familie de bucureșteni 1.000 de euro din cauza companiei de zbor

12 Jun, 10:55 • Cornel Ghimeșan
Horia Constantinescu, președintele Autorității Națioanle pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a declarat că nu există „pârghiile necesare” pentru soluționarea unor astfel de situații. Wizz Air este acuzat de pasageri, în ultima vreme au loc tot mai multe întârzieri și probleme.
Scandal mare cu Wizz Air! Cum a pierdut o familie de bucureșteni 1.000 de euro din cauza companiei de zbor

Wizz Air este în centrul unui scandal care a pornit de la o serie de acuzații lansate de o familie de bucureșteni. Este vorba despre anuluarea unui zbor, care a dus la un prejudiciu de 1.000 de euro pentru persoanele respective. Cătălin, persoana afectată de anularea zborului a povestit că a trecut printr-o experiență extrem de neplăcută din cauza companiei aeriene low-cost.

Citește și: Wizz Air suspendă 12 rute din România! Este luat în calcul și Bucureștiul

Pe de altă parte, Horia Constantinescu, președintele Autorității Națioanle pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a declarat că nu există „pârghiile necesare” pentru soluționarea unor astfel de situații. Mai mult, acesta a amintit faptul că în moment în dezbatere parlamentară se află un act normativ prin care operatorii economici vor fi obligați să aibă un reprezentant pe teritoriul României.

Cătălin a povestiti că a întâmpinat probleme în cazul a două zboruri operate de Wizz Air, iar în cazul uneia dintre călătorii a pierdut și banii pentru cazarea pe care o rezervase în Stockholm, dat fiind că cele mai multe dintre cazări nu oferă opțiunea de rambursare a banilor sau de anulare gratuită a rezervării.

„Pe 1 iunie, am avut biletele cumpărate pentru toată familia, să plecăm în Stockholm. Mi-au dat mail că zborul este anulat cu două ore înainte, la intrare în Aeroportul Otopeni, fără niciun motiv, nici măcar cu o zi înainte. Adică, dacă ar fi întârziat două minute mailul, aș fi văzut pe ecranele de afișare. Zborul era undeva seara, pe la 19:00, cred că la ora 17:00 sau cu aproximație am intrat în aeroport. Am mers la ghișeul Wizz Air de acolo, era o doamnă care pretindea că este de la o agenție, că nu este direct Wizz Air.

În geam era un afiș A4 pe care scria că, pentru alte probleme, să sunăm la call-center, unde este un tarif de 1,19 euro cenți pe minut, ceea ce mi se pare foarte mult în zilele noastre. Era joi, ne-au dat variantă de zbor duminică, întrucât a doua zi mai era un zbor, dar locurile au fost limitate și n-au putut să ofere decât câtorva pasagerii – cred că 20 s-a menționat, din 200, probabil, cât are un zbor normal. Eu am fost foarte supărat, pentru că aveam cazare luată în Stockholm – cazările sunt tot mai ieftine, era undeva la 1.000 euro cazarea pentru patru nopți. 

N-am avut nici inspirația să aleg o cazare la care puteam să fac o rambursare sau să fac o anulare gratuită. Practic, am primit un mesaj de la Booking că o să plătesc prețul integral, chiar dacă nu mă prezint acolo – deci foarte, foarte neplăcut”, a povestit Cătălin despre ultimul incident cu Wizz Air.

O altă cursă Wizz Air la care Cătălin a avut probleme a avut loc cu aproximativ trei luni în urmă, când zborul a avut o întârziere uriașă, iar acesta a fost nevoit să aștepte ore întregi pentru a reveni în țară.

„În martie, am rămas în Edinburgh opt ore, așteptând zborul către București. Folosesc Wizz Air, adică zbor mai mult de o dată pe lună cu ei – deci până acum cred că avem opt-nouă zboruri pe anul acesta, dar comparând cu anii trecuți, lucrurile se înrăutățesc. Nu îmi dau seama care este problema”, a afirmat Cătălin.

Cătălin a mai povestit că pentru a încerca să primească despăgubiri din partea Wizz Air a apelat șa o companie de gestionare a daunelor, care promovează și pune în aplicare drepturile pasagerilor.

„Am făcut o solicitare scrisă către AirHelp, un site care pretinde că pot să te ajute sau să te consilieze, ca să-ți recupereze un prejudiciu, dar n-am experiența asta, ca atare nu știu cum se va soluționa, dacă voi recupera ceva. Era o fată acolo care împărțea niște pliante, cu un QR cod. Am scanat, am atașat biletele, rezervările și dovada anulării, am semnat un acord, un fel de împuternicire, ca să ne reprezinte – dar nu știu dacă se va soluționa, nu știu cine sunt.

Înțeleg că sunt niște regulamente, fie pentru companiile europene, fie pentru cetățenii europeni care zboară în cadrul comunității că ar fi niște compensații între 200 și 400 de euro de pasager, pentru zboruri întârziate cu mai mult de trei-patru ore, până la anularea zborului, în decurs retroactiv, pe ultimii trei ani. Ca atare, o să fac și pentru zborul din martie o solicitare.

Alte variante n-am primit și mi s-au returnat banii pentru bilet, pentru că altă soluție nu mi-au dat. Dar erau ceva oameni acolo care aveau nevoie de cazare. Era un domn care părea că nu se descurcă, un pic dezorientat, mergea chiar la ghișeul aeroportului de Info Desk, care nu are legătură cu compania, pentru a solicita asistență, ca să aibă unde să înnopteze. La noi nu era cazul, pentru că suntem din București și nu ne afecta, adică nu eram în tranzit”, a precizat Cătălin.

Cum poate fi sancționat Wizz Air

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a afirmat că Wizz Air, companie low-cost maghiară, și Ryanair, companie aeriană irlandeză, au probleme de acest fel, ”aparent din ce în ce mai dese”, însă ANPC nu poate lua măsuri în cazul întârzierilor repetate ale unor curse și anulărilor de zboruri, pentru că operatorul aerian nu-și desfășoară activitatea în România, în astfel de cazuri putând fi doar sesizat Centrul European al Consumatorului.

„Problema este, din punctul nostru de vedere sau din punctul de vedere al așteptărilor consumatorilor români, că nu putem lua măsuri atât timp cât operatorul economic nu-și desfășoară activitatea pe teritoriul României.

Din păcate, la acest moment, singurul lucru pe care noi îl putem face este să sesizăm Centrul European al Consumatorului, așa cum și ei ne-au sesizat pe noi legat de activitatea Blue Air, și să așteptăm ca șefii din țările respective să ia măsuri. Acest lucru, după cum vedem, nu pare neapărat că se și întâmplă. Avem un act normativ în dezbatere parlamentară, este legea protecției consumatorului, inițiată de doamna deputat Laura Vicol, care va obliga operatorii economici – fie și străini, în sensul că își au sediul social în altă țară – să aibă un reprezentant pe teritoriul României.

Noi suntem o sucursală, nu-i putem obliga noi pe comercianți ce să facă, dar îi putem obliga să aibă un reprezentant, tocmai pentru a fi interlocutorul autorităților de control, în situații ca cele pe care dumneavoastră mi le-ați prezentat. La acest moment, din păcate, ne uităm și noi, și pasagerii la întârzierile repetate, la anulările de zbor, fără a putea avea pârghiile necesare”, a declarat Horia Constantinescu.

Alte articole: Situație critică în Otopeni! Revolta pasagerilor Wizz Air continuă. „Mi-am luat și oul să ciocnesc în avion și n- am apucat să urc”

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat în ultimul an
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat ...
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro
România în prag de colaps financiar în 2025. Avertismentul teribil al unui economist de renume
România în prag de colaps financiar în 2025. Avertismentul teribil al unui economist de renume
Ludovic Orban se retrage din cursa electorală! Anunță că o susține pe Elena Lasconi
Ludovic Orban se retrage din cursa electorală! Anunță că o susține pe Elena Lasconi
Confruntarea președinților la prezidențiale. Decizii esențiale privind cursa spre Cotroceni
Confruntarea președinților la prezidențiale. Decizii esențiale privind cursa spre Cotroceni
Leonardo Badea (BNR) anunță cum RoPay pune România în centrul Europei!
Leonardo Badea (BNR) anunță cum RoPay pune România în centrul Europei!
Cât primești la Loto 6/49 cu doar trei numere câștigătoare. Îți recuperezi investiția de câteva ori
Cât primești la Loto 6/49 cu doar trei numere câștigătoare. Îți recuperezi investiția de câteva ori
Devine obligatoriu în România, de la 1 ianuarie 2025. Anunțul momentului de la ANAF, cine sunt vizați
Devine obligatoriu în România, de la 1 ianuarie 2025. Anunțul momentului de la ANAF, cine sunt vizați
România, un pas mai aproape de Schengen! Întâlnire la Viena pentru aderarea la spațiul european
România, un pas mai aproape de Schengen! Întâlnire la Viena pentru aderarea la spațiul european
Cât este ajutorul de înmormântare după noua lege a pensiilor. Care sunt condiţiile de acordare
Cât este ajutorul de înmormântare după noua lege a pensiilor. Care sunt condiţiile de acordare
Bonusul de Crăciun pentru angajați. Care sunt condițiile impuse
Bonusul de Crăciun pentru angajați. Care sunt condițiile impuse
Un întreg sat din regiunea Toscana a fost scos la licitație. Cătunul italienesc costă cât un apartament în nordul Bucureștiului
Un întreg sat din regiunea Toscana a fost scos la licitație. Cătunul italienesc costă cât un apartament ...
Poșta Română își închide toate oficiile! Decizia radicală a șocat românii
Poșta Română își închide toate oficiile! Decizia radicală a șocat românii
Concedieri masive în fabricile din România, la final de 2024. Două uzine au anunțat că vor renunța la sute de angajați
Concedieri masive în fabricile din România, la final de 2024. Două uzine au anunțat că vor renunța ...
Schimbare radicală pentru clienții BRD. Decizia care intră în vigoare din 18 noiembrie
Schimbare radicală pentru clienții BRD. Decizia care intră în vigoare din 18 noiembrie