Schema de aur prin care producătorii ademenesc copiii pentru a alege alimentele și sucurile care conțin zahăr din belșug, a informat Adevarul.
Primul lucru care îi atrage pe copii este ambalajul, însă adulții sunt capabili să citească ingredientele precizate pe ambalaj, în legătură cu ceea ce conține produsul, pe când cei mici nu. Așadar, acesta este motivul pentru care copiii sunt o țintă mult mai ușoară a înșelăciunilor producătorilor de alimente, potrivit unui studiu realizat în Canada și preluat de CNN.
Parte din studiu au fost aproximativ 6.000 de alimente ambalate. Cercetătorii s-au focusat pe analiza strategiile de marketing destinate copiilor în raport cu informațiile nutriționale.
Etichetele colorate și desenele animate de pe ambalaje ar putea fi un indiciu foarte bun pentru cei mici, că acele produse nu sunt de încredere. Conform studiului, publicat în revista PLOS One, întocmai produsele create special pentru atrage atenția copiilor ar avea un conținut mai mare de zaharuri și un conținut mai mic de nutrienți.
„Există multe produse în supermarketurile noastre care sunt comercializate foarte puternic și sunt intens direcționate către copii. Din nefericire, am constatat, de asemenea, că aceste produse sunt, de cele mai multe ori, foarte nesănătoase și de o calitate nutrițională mai proastă decât produsele care nu sunt promovate pentru copii”, a declarat autorul principal al studiului, Dr. Christine Mulligan, cercetător postdoctoral și consultant de cercetare în cadrul Departamentului de Științe Nutriționale de la Universitatea din Toronto, Canada.