Check-in-ul și legitimația de îmbarcare devin istorie. Specialiștii sunt de părere că în aproximativ doi-trei ani pasagerii vor putea să-și încarce pașapoartele pe telefon și vor putea trece prin aeroporturi folosindu-și doar fața verificarea identității.
Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), organismul ONU responsabil cu politica în domeniu, abrogă normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene și creează o nouă „legitimație de călătorie digitală”, permițând stocarea informațiilor din pașaport pe dispozitive electronice personale și utilizarea acestora pentru călătorii.
Nu va mai fi nevoie de check-in online sau la aeroport, iar în schimb pasagerii vor putea descărca un permis de călătorie pe telefon în momentul în care rezervă zborul.
Fără check-in, companiile aeriene vor fi alertate cu privire la intenția unui pasager de a zbura atunci când acesta ajunge la aeroport și i se scanează fața. Pentru pasagerii cu bagaje de cală, înregistrarea pentru zbor se va întâmpla la predarea bagajelor. Cei care călătoresc doar cu bagaje de mână vor fi mai întâi scanați la porțile de pre-securitate, care le permit pasagerilor accesul la zona centrală de control a aeroportului.
În momentul de față, pasagerii trebuie să se înregistreze online sau la aeroport la sosire, iar acolo primesc o carte de îmbarcare cu un cod de bare ce e scanat pe măsură ce pasagerul trece prin aeroport.
„Aceste schimbări sunt cele mai importante din ultimii 50 de ani”, a declarat Valérie Viale, director de management al produselor la Amadeus, cea mai mare companie de tehnologie pentru călătorii din lume. „Multe sisteme ale companiilor aeriene nu s-au schimbat de mai bine de 50 de ani, deoarece totul trebuie să fie coerent în întreaga industrie și interoperabil. „Ultima actualizare de mare amploare a fost adoptarea e-ticketing la începutul anilor 2000. Industria a decis acum că este timpul să treacă la sisteme moderne care seamănă mai mult cu ceea ce ar folosi Amazon.”
Pentru ca aceste schimbări să poată fi puse în aplicare e nevoie de modernizarea infrastructurii fizice din aeroporturi în așa fel încât ele să dispună de tehnologie de recunoaștere facială și de capacitatea de a citi un pașaport de pe un dispozitiv mobil. În mod esențial, infrastructura fizică va verifica doar informațiile – comparând fața cu pașaportul – și nu le va stoca, pentru a elimina riscul de încălcare a securității datelor.