A treia rundă de scumpiri în mai puțin de un an a fost anunțată de operatorul japonez al restaurantelor de tip fast-food McDonadl’s. Această scumpire marchează agravarea presiunilor inflaționiste asupra consumatorilor, afirmă publicația Japan Today.
Aproximativ 80& din meniul fast-food-ului va suferi scumpiri începând cu data de 16 ianuarie, conform declarațiilor din partea reprezentanților McDonald’s Holdings Company Japonia. Aceștia au susținut faptul că majorările de preț se datorează în principal fluctuațiilor valutare, dar și a creșterii costului în ceea ce privește materialele, forța de muncă, transportul și energia.
Aceasta este a treia majorare a prețurilor în mai puțin de un an. Creșterile anterioare au avut loc în martie și septembrie în anul anterior. Acestea apar pe măsură ce Japonia se afundă din ce în ce mai tare în inflație, iar yenul se depreciază, făcând astfel ca produsele din import să fie exponențial mai scumpe.
Japonezii vor plăti pentru un singur cheeseburger prețul de 200 de yeni începând cu luna aceasta. Acesta costa numai 140 de yeni în urmă cu un an. Costul semnăturii hamburger Big Mac va ajunge la 450 de yeni de la 410 de yeni anterior.
Clienţii japonezi vor vedea creşteri de preţ la peste 4.000 de produse alimentare de luna viitoare, a spus cercetătorul Teikoku Databank, în urma unui val şi mai mare de creşteri în octombrie anul trecut.
Separat, operatorii de restaurante Hot Palette şi Royal Holdings au spus că vor creşte şi preţurile în ianuarie şi, respectiv, martie, mai ales la produsele din carne de vită şi friptură.
Japonia nu este singura țară în care gigantul fast-food a fost obligat să majoreze prețurile din cauza inflației. Și în Marea Britanie a fost înregistrată o scumpire semnificativă, iar reprezentanții McDonald’s anunță că urmează vremuri grele.Prețul cheeseburgerilor va ajunge să coste mai mult de o liră pentru prima dată, ajungând la 1,19, față de 0,99 cât era până acum.
„La fel ca dumneavoastră, compania noastră, cei care dețin și operează restaurantele noastre și furnizorii noștri simt cu toții impactul creșterii inflației, ceea ce înseamnă că prețurile vor trebui acum să crească”,a declarat Alistair Macrow, directorul executiv al McDonald’s Marea Britanie și Irlanda.