Se ieftinesc abonamentele la Netflix. După ce a pierdut mai mulți abonați în ultimul an, Netflix lansează un abonament mai ieftin, care va avea însă reclame. Vor exista, în medie, patru până la cinci minute de reclame pe oră, iar un spot va avea între 15 și 30 de secunde. Reclamele vor fi difuzate atât la începutul filmelor și serialelor, cât și în timpul acestora.
Totodată, calitatea de vizionare va fi limitată la HD (720p), iar abonaţii la această versiune nu vor putea face download pentru a viziona offline conţinutul.
Preţul unui astfel de abonament diferă de la ţară la ţară. În SUA va costa 7 dolari pe lună, iar în Italia, de exemplu, abonamentul va fi 5,5 euro pe lună. Oficialii companiei lasă de înţeles, însă, că şi acesta ar putea fi scumpit la un moment dat, la fel cum compania a procedat deja de mai multe ori cu celelalte abonamente. Utilizatorii vor trebui să suporte 4-5 minute de reclame pe oră. Reclamele vor avea undeva între 15 şi 30 de secunde.
Versiunea cu reclame va avea, însă, mai multe neajunsuri. În primul rând, nu întreaga librărie de conţinut a Netflix va fi disponibilă. Compania spune că negociază în acest sens cu deţinătorii drepturilor.
Citeşte şi: Deloitte: „Taxa Netflix” in Romania este pe punctul de a fi adoptata. Care sunt implicatiile?
Valul de concedieri de la Netflix a fost anunţat şi va viza în principal sediul din California. Cei aproape 150 de angajaţi care au fost daţi afară reprezintă circa 2% din forţa de muncă din America de Nord. Reprezentanţii Netflix au explicat că pierderile de locuri de muncă se datorează scăderii veniturilor companiei. Serviciul de streaming se confruntă în 2022 cu pierderi uriaşe de abonaţi, notează BBC.
Oficialii Netflix nu au dezvăluit ce componentă a afacerii vor suferi pierderi de locuri de muncă. În schimb, Los Angeles Times a scris că au fost afectate recrutarea, comunicaţiile şi departamentul de conţinut.
În aprilie, compania de streaming a dezvăluit că a pierdut 200.000 de abonaţi în primele trei luni din 2022 şi a avertizat că alte două milioane de abonaţi ar urma să renunţe în următorul trimestru.
Anunţul a avut imediat efecte pe bursă. Acţiunile companiei au scăzut cu 35% într-o singură zi. În prezent, se tranzacţionează la 190 de dolari, o scădere de 46% faţă de prima sa anterioară.
Netflix are 220 de milioane de abonaţi la nivel global şi în prezent este liderul incontestabil al pieţei. În ultimii ani, serviciul de streaming s-a confruntat cu o concurenţă acerbă, odată cu sosirea unor platforme concurente precum Disney Plus, HBO şi Prime Video de la Amazon.
În raportul făcut public luna trecută, Netflix a explicat că războiul din Ucraina şi decizia de a creşte preţurile în SUA au costat-o abonaţi.
Prin retragerea de pe piaţa din Rusia, Netflix a pierdut 700.000 de clienţi.
Pe lângă pierderile de locuri de muncă, serviciul de streaming face tăieri şi în materie de conţinut. La începutul lunii mai, compania a anulat dezvoltarea serialului de animaţie Pearl, creat de Meghan Markle, în încercarea de a reduce costurile. Unii analişti spun că, după o creştere bruscă a numărului de înscrieri în timpul pandemiei, Netflix a rămas fără modalităţi facile de a creşte afacerea.