Shein şi-a dublat profitul şi a ajuns la 2 miliarde dolari în 2023. Compania a înregistrat o valoare brută a mărfurilor de aproximativ 45 de miliarde de dolari, adică valoarea totală a bunurilor vândute pe site-ul său.
Profitul grupului a depăşit anul trecut profitul net de 700 de milioane de dolari pe care l-a generat în 2022 şi 1,1 miliarde de dolari în 2021, potrivit unui document de finanţare consultat de Financial Times, potrivit Zf.ro.
Rivalii H&M şi Inditex, proprietarul Zara, au raportat profituri nete de 8,7 miliarde SKr (820 de milioane de dolari) şi 5,4 miliarde de euro (5,8 miliarde de dolari) în cei mai recenţi ani fiscali.
Shein, ale cărei haine sunt populare în rândul cumpărătorilor din generaţia Z, aşteaptă ca autorităţile de reglementare din Beijing şi Washington să aprobe listarea sa, care se aşteaptă să fie cea mai mare ofertă publică iniţială a anului. Grupul a fost evaluat la peste 60 de miliarde de dolari într-o rundă de finanţare recentă. Shein a refuzat să comenteze cifrele financiare.
Oferta publică iniţială este văzută ca un indicator al atitudinii Beijingului faţă de companiile care au fost fondate în China, dar care au fost reîncorporate în străinătate pentru a evita tensiunile geopolitice. Este, de asemenea, un test al disponibilităţii Beijingului de a permite companiilor chineze să strângă miliarde de dolari pe Wall Street, după ce a luat măsuri drastice împotriva sectorului tehnologic.
1 din 3 români a declarat că a cumpărat articole vestimentare prin intermediul platformelor de fast fashion din Asia (Shein, Temu, Boohoo), în vreme ce 62% dintre respondenţi au negat acest lucru.
Moda sustenabilă nu este neglijată de români, care încearcă să adopte un comportament prietenos cu mediul înconjurător. Cu toate acestea, 34% dintre respondenţi au recunoscut că încearcă să practice sustenabilitatea, însă bugetul alocat cumpărăturilor de haine şi încălţăminte joacă un rol decisiv în alegerile făcute într-un final.
Totodată, acelaşi studiu relevă faptul că 48% dintre respondenţi ar cumpăra, cu siguranţă, şi mai multe articole vestimentare dacă ar avea mai mulţi bani, în vreme ce 32% au declarat că probabil vor proceda la fel. La polul opus, 2% au răspuns că nu ar achiziţiona mai mult dacă ar avea un buget mai mare. (Citește mai multe detalii AICI)