Starbucks, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de cafenele din lume, se confruntă cu o criză profundă, după 50 de ani de activitate pe piață. Recent, noua conducere, sub îndrumarea lui Brian Niccol, a anunțat schimbări semnificative în încercarea de a revitaliza compania, în contextul unei scăderi a vânzărilor, în special în China, unde pierderile au atins 14%, potrivit bugetul.ro.
În perioada iulie-septembrie, vânzările globale au scăzut cu 7%, iar clienții devin tot mai reticenți în a cheltui pentru cafea din cauza scumpirilor.
Te-ar mai putea interesa și: Cele mai instagramabile cafenele și ceainării din București. Unde să mergi în weekend
foto: Starbucks
Pentru a răspunde acestei crize, Starbucks va simplifica meniul, care a fost considerat „excesiv de complex”, și va ajusta structura de prețuri pentru a oferi o experiență mai valoroasă clienților. Aceste măsuri vin pe fondul unei schimbări în comportamentul consumatorilor, care, influențați de inflație și alte provocări economice, sunt mai puțin dispuși să cheltuie pe cafea în oraș.
Noul CEO, Brian Niccol, care a avut succes anterior la Chipotle, se confruntă și cu critici pentru utilizarea unui avion privat pentru navetă, ceea ce contravine valorilor ecologice promovate de companie.
„Vom simplifica meniul, vom ajusta structura de preţuri şi vom asigura fiecărui client o experienţă de valoare”, a transmis Niccol.
În urma acestor controverse, acțiunile Starbucks au scăzut cu 4%. Clienții și investitorii sunt îngrijorați de direcția viitoare a companiei, a cărei poveste a început în 1971 la Seattle și a evoluat într-un colos cu mii de unități la nivel global. Această nouă etapă de transformare va determina, în final, viitorul lanțului de cafenele, cu speranța de a recâștiga încrederea și fidelitatea consumatorilor.
Te-ar mai putea interesa și: Veste proastă pentru clienții Starbucks. Decizia luată de companie îi va afecta direct: „Inginerii au testat sute de mii de modele”