3 din 10 europeni au o situație financiară precară. În această situaţie se declară 49% dintre greci, 22% dintre francezi sau 18% dintre germani, potrivit studiului realizat de institutul Ipsos, la iniţiativa asociaţiei Secours Populaire, pe un eşantion de 10.000 de persoane adulte, în zece ţări: Franţa, Germania, Grecia, Italia, Marea Britanie, Republica Moldova, Polonia, Portugalia, România şi Serbia.
„Exercitarea unei activităţi profesionale nu garantează o situaţie financiară confortabilă. Din cauza scăderii puterii lor de cumpărare, peste o treime dintre europeni îşi restrâng în mod regulat cantităţile de hrană pe care le consumă„
, arată sondajul.
Astfel, 38% dintre intervievaţi nu mănâncă trei mese pe zi, 39% renunţă să cumpere carne şi 10% apelează la ONG-uri pentru a se hrăni. Anul trecut, 29% spuneau că li se întâmplă să sară peste o masă atunci când le este foame.
Situaţia s-a mai îmbunătățit în comparaţie cu anul trecut în ţările care au fost cele mai afectate de inflaţie, precum Grecia, dar rămâne ‘foarte preocupantă’ în toate ţările incluse în anchetă, avertizează asociaţia Secours Populaire.
„În Franţa, precaritatea este în creştere. Toate categoriile vin la noi: studenţi, mame singure, persoane tinere active, dar în acest an am văzut revenind o categorie întâlnită în timpul crizei sanitare, şi anume persoane care se descurcau până acum cu venituri mici, care nu aveau slujbe cu normă întreagă„, a declarat pentru AFP secretara naţională a asociaţiei, Houria Tareb.
Sondajul a fost realizat online între 7 şi 27 iunie pe un eşantion de 10.000 de persoane reprezentativ pentru populaţia de 18 ani şi peste din cele zece state (eşantion de 1.000 de persoane din fiecare ţară, potrivit metodei cotelor).
Un sondaj al Fundației Vodafone, realizat de IPSOS Germania, pe 10.000 de respondenți, arată că părinții europeni sunt de părere că școlile trebuie să fie responsabile de dezvoltarea competențelor digitale. Mai mult decât atât, aparținătorii consideră că instrumentele digitale, precum tabletele și laptopurile, ajută copiii să învețe mai bine la școală.
În ceea ce privește accesul la infrastructură și competențe digitale în școlile din țările europene, sondajul arată variații mari. Părinții sunt optimiști când vine vorba despre potențialul tehnologiei digitale în educație, dar cu toate acestea, afirmă că sunt necesare acțiuni care să asigure constanța resurselor și a infrastructurii pentru a crește oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru elevii din Europa.
85% dintre părinți consideră că perspectivele de carieră ale copilului lor depind de competențele digitale. 78% dintre aparținători afirmă că folosirea instrumentelor digitale, precum tabletele și laptopurile, ar ajuta copiii să învețe mai bine la școală. În ceea ce privește accesul la instrumentele digitale în școli, se pare că studenții britanici, olandezi și portughezi (87-88%) se bucură de cea mai mare rată de acces. La polul opus se află studenții italieni, greci și maghiari, care se situează la un procent de aproximativ 70%. (Citește AICI mai multe detalii)