A noua ediție a festivalului UNTOLD a adus venituri uriașe în Cluj. Potrivit organizatorilor, spectatorii au cheltuit peste 70 de milioane de euro pe cazare, mâncare, distracție și transport, scrie stirileprotv.ro.
Aproape 430.000 de oameni – români și străini – au asistat la cele patru zile de festival.
„Cifrele rulate în acest an sunt mai mari decât anul trecut. O medie probabil ar fi între 400 și 800 de euro. Depinde de bugetul fiecăruia, pe care l-a avut alocat. Pe patru zile. În general, cei care vin din străinătate vin la Cluj și România ca într-o vacanță, sunt mai dispuși să cheltuie mai mult”, spune Edy Chereji, cofondator UNTOLD.
George Apostol, director de dezvoltare lanț de cafenele: „Am avut o creștere aproximativă de 26% ca și produse vândute. Un plus foarte mare a fost la locația unde avem și brunch, iar creșterea pe produse, implicit brunch, a fost de 36% versus o zi normală. Produsul cel mai vândut a fost cappuccino.”
Citește și: Altă explozie de prețuri la cazările pentru festivaluri. Cei care merg la Untold își vor goli buzunarele
Și companiile de transport alternativ din Cluj-Napoca au avut încasări mari în aceste zile. Cererea a fost cu 50% mai mare ca în restul anului, arată sursa citată.
„Ultima zi a călătoriei prin universul UNTOLD, ediţia 2024, cea de-a patra zi de festival, a fost trăită cu un entuziasm imens de peste 100.000 de fani veniţi din toată lumea pentru a celebra dragostea pentru muzică, libertatea, toleranţa şi prietenia, alături de cei mai apreciaţi artişti naţionali şi internaţionali.
În cele patru zile de festival, peste 427.000 de participanţi din întreaga lume au trăit magia UNTOLD”, se arată într-un comunicat trimis, luni, de organizatorii festivalului.
Untold ocupă locul 3 în clasamentul celor mai mari festivaluri de muzică din lume.
În 2025 festivalul UNTOLD va celebra a 10-a ediţie aniversară.