Creatorii YouTube câștigă bani din anunțurile plasate de Google în videoclipurile lor. O serie de factori determină câți bani câștigă, inclusiv vizionările videoclipurilor.
În timp ce mulți factori, printre care nișa de conținut și țara, determină câți bani câștigă un YouTuber pentru un anumit videoclip, numărul de vizionări pe care le primește este poate cel mai semnificativ. Când un videoclip de pe YouTube atinge un milion de vizualizări, există aproape o zi de plată garantată pentru creatorul său. În unele cazuri, creatorii pot crea cinci cifre dintr-un singur videoclip, dacă acumulează atât de multe vizionări.
Când Shelby Church, un creator de tehnologie, a vorbit cu Insider, ea câștigase 30.000 de dolari dintr-un videoclip despre Amazon FBA (Fulfillment By Amazon). La acea vreme, videoclipul acumulase 1,8 milioane de vizualizări. Rata ei RPM – sau câștigurile la o mie de vizualizări – sunt relativ ridicate, a spus ea, din cauza nișei sale de conținut. Canalele de afaceri, finanțe personale și tehnologie tind să câștige mai mult pe vizionare.
„YouTuberii nu câștigă întotdeauna o mulțime de bani și chiar depinde de ce fel de videoclipuri faci”, a spus ea.
Influencerii pot câștiga 55% din venitul publicitar al unui videoclip dacă fac parte din Programul de Parteneriat YouTube sau YPP. Pentru a se califica pentru program, aceștia trebuie să aibă o mie de abonați și patru mii de ore de vizionare a videoclipurilor lor lungi.
Începând de anul viitor, creatorii vor putea, de asemenea, să câștige o parte din veniturile publicitare din Shorts, oferta de videoclipuri în format scurt a YouTube. Pentru a se califica, creatorii vor trebui să atingă zece milioane de vizualizări în 90 de zile și să aibă o mie de abonați.
YouTube va pune în comun veniturile din reclamele de pe Shorts. YouTube va plăti o sumă nedezvăluită caselor de discuri pentru licențierea muzicii, iar creatorii vor primi 45% din banii rămași, în funcție de procentul lor din totalul vizionărilor Shorts de pe platformă.
Creatorii de pe YouTube nu se bazează doar pe veniturile din reclame. La începutul anului viitor, creatorii vor putea câștiga venituri din reclame din Shorts.
Citește și: Veste bună pentru români. Se dau vouchere în valoare de 1000 de lei. Care sunt condiţiile