Imediat ce a observat diferența, bărbatul ieșean a solicitat explicații vânzătoarei. Răspunsul acesteia, însă, a fost unul dezamăgitor. Vânzătoarea nu numai că a fost nepăsătoare, dar i-a spus că nu poate să îi returneze banii, fără a oferi o soluție sau măcar o justificare pentru acea creștere de preț. Chiar și atunci când clientul a amenințat că va depune o plângere la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor (OPC), reacția vânzătoarei a fost una de indiferență, scrie Gândul.ro.
Un ieșean a mers la magazin pentru a achiziționa câteva produse, inclusiv un suc pe care l-a observat la raft la prețul de 6,5 lei. Cu toate acestea, când a ajuns la casa de marcat, a avut parte de o surpriză neplăcută: prețul sucului de pe bon era de trei ori mai mare decât cel afișat la raft.
Este o problemă cu care se confruntă mulți consumatori, care se simt neputincioși în fața unor tactici comerciale discutabile. În cazul în care un client nu verifică prețul la casă sau nu contestă o astfel de discrepanță, riscă să plătească mai mult decât ar trebui pentru produsele pe care le achiziționează.
Citește și: O monedă din România a intrat în atenția tuturor. Colecționarii o vânează din zi în zi. Ce anunță BNR
Mai mult, comercianții care recurg la astfel de manevre riscă să fie sancționați cu amenzi considerabile, conform legislației în vigoare. Legea protecției consumatorilor stipulează că prețurile trebuie să fie afișate clar și corect, iar comercianții au responsabilitatea de a se asigura că informațiile referitoare la prețuri sunt exacte și actualizate. Orice abateri de la aceste reglementări pot atrage nu doar amenzi, ci și pierderea încrederii clienților.
„Foame mare la non-stopul din 2 Băieți de lângă toneta Take and eat, am semnalat vânzătoarei ca la raft sucul este 6.5 lei și pe bon 18 lei dar nici un stres, a zis ca e prețul de la sucul de lângă și nu îmi poate da banii înapoi ca deja a bătut în casa. I-am zis ca fac reclamație la opc și a zis foarte bine.”, a fost mesajul scris de client pe social-media.