În Malaezia, producătorul de încălţăminte Vern’s Holdings va despăgubi clienții și va retrage produsele care au stârnit indignarea credincioșilor musulmani. Mai mulți consumatori au fost deranjați de un detaliu la niște pantofi, pe care l-au interpretat ca o imitație a scrierii arabe pentru cuvântul Dumnezeu.
Compania a negat acuzațiile, susținând că logo-ul incriminat reprezintă de fapt forma unui toc de pantof. Cu toate acestea, a recunoscut că unele aspecte ale desenului ar putea fi susceptibile de interpretări greșite.
Pentru a rezolva această situație delicată, Vern’s Holdings a decis să suspende vânzările și să ofere compensații clienților nemulțumiți. Într-o declarație pe rețelele de socializare, conducerea companiei și-a exprimat regretul și a cerut iertare pentru orice ofensă adusă.
Această situație nu este singulară în Malaezia. Luna trecută, un incident similar a izbucnit în țară, când un lanț de magazine a fost criticat pentru comercializarea unor șosete imprimate cu cuvântul „Allah”. Mulți musulmani au considerat asocierea cuvântului sacru cu articolele de îmbrăcăminte drept o jignire a credinței lor, declanșând controverse și proteste.
Compania explică
Vern’s Holding a spus că designul logo-ului, imprimat pe talpă, „a fost inspirat de imaginea liniilor interconectate care seamănă cu un pantof cu toc înalt”.
„Recunoaștem că există deficiențe în designul logo-ului care ar putea duce la o interpretare greșită, jignind astfel sentimentele multor părți”, se arată în comunicat.
„Nu avem absolut nicio intenție de a crea un logo care să slăbească sau să insulte vreo religie sau credință. Conducerea ar dori să-și ceară scuze cu umilință și să ceară iertare. Sperăm în compasiune pentru a putea îndrepta această greșeală”, se arată în comunicat.
Vern’s a spus că incidentul este o lecție valoroasă pentru companie de a fi mai atentă atunci când ia orice decizie.
Vezi și: Marcel Ciolacu face anunțul zilei cu privire la salariile românilor. Ce bani vor primi angajații