Telefoanele mobile sunt un subiect important de discuție între părinți, care spun că mulți profesori vor evita să ridice dispozitivele. Dan Tita, președintele Asociației Părinților din sectorul 2 al Capitalei a ridicat această problemă și a mai precizat că această măsură, care a fost introdusă în noul Statut al Elevului, vine la pachet și cu o mare contradicție.
Regula spune că, pe tot parcursul programului școlar, telefoanele mobile ale elevilor vor fi depuse într-un spațiu sigur, special amenajat în fiecare sală de clasă, unde vor avea acces, pe lângă elevi, dirigintele, directorul unității de învățământ și profesorul de serviciu.
Elevii care nu se conformează, rămân fără telefoane, care vor fi predate directorului, iar acesta îl va returna la sfârșitul orelor de curs din ziua respectivă. „Iar aici intervine marea contradicție. Pe de-o parte se spune că elevii au acces la telefon în pauze, în spații special amenajate și la clasă cu acordul profesorului, pe de altă parte telefonul confiscat se returnează la sfârșitul zilei”, spune Dan Tita, potrivit Adevărul.ro.
„Și dacă după ce i se confiscă telefonul elevul are nevoie de el la clasă? La următoarea oră de curs, în scop educațional? Deci, ai sau nu ai acces cu telefonul în școală?” se întreabă retoric părintele.
Dan Tita mai spune această regulă de a confisca telefonul pe tot parcursul zilei, de a preda dispozitivul conducerii școlii, va duce la un fenomen inversat: „Vor exista mulți profesori care vor evita să confiște telefoanele mobile ale copiilor, odată ce i-au prins cu ele la ore. E complicat să faci asta pentru că ar trebui întocmit un proces-verbal de primire-predare.
Căci una e să iei telefonul și să-l ții pe catedră până la finalul orei, când îl înapoiezi, și alta e să-l duci la secretariat, iar dispozitivul să stea acolo toată ziua”.
Dacă elevul nu vrea să predea telefonul, școlile ar trebui să prevadă sancțiuni, care, deocamdată, nu există. „Profesorul ar putea să zică: te-am prins, ți-l iau și vine părintele la sfârșitul zilei să-l recupereze. A doua oară când te-am prins, ți-l iau din nou, dar primești și o mustrare. A treia oară ți se scade nota la purtare.
Doar așa ar funcționa, cu adevărat, această măsură. Ce dacă i-l iei? Îl recuperează și cu asta basta! Deocamdată nu există sancțiuni. Iar fără sancțiuni concrete nu disciplinezi pe nimeni. Acestea ar trebui să fie stabilite la nivelul fiecărei unități de învățământ. Și, la fel, fiecare școală ar trebui să aibă propriile sale reguli. Să se descentralizeze sistemul acesta”, mai spune Dan Tita.