- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Un român a primit despăgubiri de 60.000 de lei de la Tesla, în urma unei hărțuiri. Compania a fost obligată să-l reangajeze

19 Mar, 21:24 • stefan.vlad
Tesla a fost obligată de instanță să reangajeze un român și să-i plătească despăgubiri de 60.000 de lei, după ce l-ar fi forțat să demisioneze. Bărbatul a fost șeful service-ului companiei timp de doi ani și a fost nevoit să-și întrerupă contractul după o discuție cu superiorul său de la filiala din Germania. În ciuda faptului că a semnat întreruperea contractului și a primit cinci salarii compensatorii, bărbatul a dat în judecată compania și a câștigat.
Un român a primit despăgubiri de 60.000 de lei de la Tesla, în urma unei hărțuiri. Compania a fost obligată să-l reangajeze

Tesla România a fost obligată de Curtea de Apel București să-l reangajeze pe N.R.F., managerul de service al companiei în perioada 2020-2022, să-i plătească despăgubiri egale cu salariile de care a fost privat și să-i achite acestuia suma de 60.000 de lei cu titlu de daune morale.

Românul a povestit că a fost forțat să semneze un acord de încetare a activității în cursul lunii iulie 2022, după emiterea ”într-un mod abuziv și invalid” a două avertismente scrise într-o singură zi.

Citește și: Nucleara pentru Elon Musk: Un puternic fond de pensii vinde toate acțiunile Tesla

Tesla a plătit despăgubiri de 60.000 de lei unui angajat român

Apelantul, personal, arată că, în fapt, ulterior angajării, dumnealui a început să aibă obiecţii cu privire la calitatea muncii, respectiv că se lucra afară, în cort şi că s-au făcut reparaţii şi pregătiri de livrare fără a avea autorizaţie RAR, cu privire la faptul că noua manageră a redus grilele salariale de trei ori şi că, în condiţiile acestor salarii mici, la numai 2-3 luni de la obţinerea autorizaţiilor, îi pretindea performanţă, lucru imposibil cu resursele respective.

Atunci când i-a spus că nu se poate lucra afară, în ger sau caniculă, managera a început să îi limiteze abuziv resursele, cum ar fi faptul că a refuzat să dea telefoane consilierilor service. Mai mult, s-a supărat, i-a reproşat că ar fi fost agresiv şi indisciplinat, ulterior trezindu-se cu două avertismente, în opinia sa, neîntemeiate”, se arată în dosar, potrivit Fanatik.ro.

Angajatul român a declarat în instanță că s-a lăsat convins că în cazul în care nu va semna acordul de încetare va fi supus ”unor presiuni psihice și atitudini răuvoitoare extreme”. El a dezvăluit că ”era psihic epuizat și nu mai reușea să stea din cauza durerilor de spate care continuau și se accentuau stând pe scaun nemișcat de mai bine de o oră”.

Reprezentanții Tesla România au arătat că relația cu angajatul român a decurs fără incidente până la începutul anului 2022, când au fost semnalate nereguli ”în gestionarea și coordonarea echipei de service”.

Arată pârâta că acordul de încetare prevede o indemnizaţie cu mult peste sumele practicate pe piaţă, că acordul de încetare a fost liber consimţit de reclamant, fiind semnat pe fiecare pagină, nu a existat niciun fel de presiune şi cu atât mai puţin violenţă din partea companiei.

Reclamantul nu a fost constrâns să revină la discuţii după pauzele în care s-a consultat cu soţia şi avocatul, iar simplul fapt că au existat neînţelegeri între părţi, respectiv o incompatibilitate între principiile pârâtei şi stilul de management al reclamantului, nu sunt de natură să ducă la desfiinţarea acordului de încetare în temeiul violenţei”, s-au apărat reprezentanții Tesla, potrivit sursei de mai sus.

Urmărește Daily Business pe Google News