Dacă facem o comparație, ChatGPT a avut nevoie de două luni ca să ajungă la cifra de 100 de milioane de utilizatori. Într-un clasament realizat de Metalytiq cu aplicațiile care au ajuns cel mai repede la un milion de utilizatori urmează Instagram cu 76 de zile, Spotify cu 152 de zile, Facebook cu 304 zile, Twitter cu 730 de zile şi Netflix cu 1.278 de zile.
Și Mark Zuckerberg, șeful Meta, a recunoscut că ascensiunea Threads l-a luat prin surprindere. El a anunțat mai multe praguri de performanțădeppășite în primele două zile, de 2 milioane de utilizatori, 5 milioane, 10 milioane, 30 de milioane și 70 de milioane.
E de precizat că platforma nu a fost încă lansată în Europa. Meta nu poate să combine datele Threads cu cele de Instagram și tocmai de aceea lucrează în vedere armonizării acestui aspect cu legislația europeană.
Și Elon Musk și-a exprimat surprinderea față de ascensiunea Threads, care e practic o clonă a Twitter. Acesta și-a trimis avocații din a doua zi după lansarea Threads să-l amenințe cu proces pe Mark Zuckerberg. În momentul de față, Twitter are circa 350 de milioane de utilizatori, conform datelor Statista. Threads are șanse foarte mari să depășească Twitter într-un timp destul de scurt.
Internauții pot pune pe Threads postări de 500 de caractere, în timp ce pe Twitter limita era de 280 pentru fiecare utilizator. Pot fi postate, de asemenea, clipuri video de până la cinci minute, iar o postare poate fi partajată ca link pe alte platforme. Utilizatorii pot da unfollow, pot bloca sau restricționa alte persoane și pot filtra răspunsurile ce conțin anumite cuvinte.
„Aplicaţia de conversaţie scrisă de Instagram”, arată descrierea noii aplicații pe Apple Store. „Sperăm că (Threads) poate fi o platformă deschisă şi primitoare pentru discuţii”, a scris şeful Instagram, Adam Mosseri. „Dacă asta vă doriţi şi voi, cea mai bună cale este să să fiţi binevoitori”.