Tichetele de Crăciun, oferite de stat, sunt un ajutor destinat persoanelor vulnerabile, iar cererile pentru a beneficia de acest sprijin pot fi depuse până pe 6 decembrie 2024, la primării. Ajutoarele vor fi distribuite între 9 și 17 decembrie 2024, prin intermediul Poștei Române, asigurându-se că cei care au nevoie primesc acest sprijin financiar, potrivit Antena 3 CNN.
Te-ar mai putea interesa și: Capcanele din supermarketuri, demascate! Cum să eviți produsele false vândute în Postul Crăciunului, conform experților
foto: tichete de Crăciun
Constantin Toma, președintele executiv al Asociațiilor Municipiilor, a explicat că primăriile vor acorda aceste ajutoare în funcție de disponibilitatea fondurilor. De exemplu, în primăria Buzău, 200 de tichete în valoare de 200 de lei fiecare vor fi distribuite persoanelor aflate în dificultate și celor care au venit minim pe membru de familie.
„La primării, și Primăria Buzău, de sărbători dăm la persoane singure și familiilor aflate în dificultate care au venitul minim pe membru de familie. Până la această sumă putem acorda niște ajutoare care pot varia.
Noi dăm niște vouchere, niște tichete de 200 lei pentru astfel de persoane, dar sunt limitate de banii pe care îi ai. Noi dăm, de exemplu, 200 de astfel de ajutoare, 200 de tichete”, a spus Constantin Toma.
Persoanele care beneficiază deja de venit minim de incluziune vor primi un ajutor suplimentar de 125 de lei pentru fiecare membru al familiei, iar aceleași sume vor fi acordate și persoanelor cu handicap accentuat sau celor cu vârsta de peste 60 de ani, fără venituri. Cererea pentru tichetele de Crăciun trebuie însoțită de o copie a actului de identitate, iar pensionarii vor trebui să aducă și ultimul cupon de pensie.
„Nu este o obligație. În funcție de ce bani ai, bineînțeles și de situațiile deosebite pe care le poți întâmpina. Noi identificăm fiecare astfel de persoane, bineînțeles că se și pot înscrie, dar sunt și persoane care nu au posibilitatea fizic să ia o hârtie sau să se deplaseze. Și în această situație noi avem o bază de date cu astfel de persoane și cei de la Direcția de Asistență socială merg acasă la ei, fac anchetă socială și îi reintroduc pe listă sau îi taie de pe listă în situația în care depășesc veniturile prevăzute de lege”,a declarat Constantin Toma.
În cazul în care anumite persoane nu pot depune cererea personal, autoritățile locale, prin Direcția de Asistență Socială, vor efectua anchete sociale și vor ajuta la completarea dosarelor. Aceasta include vizite la domiciliu pentru a identifica persoanele care pot beneficia de ajutoare și a verifica dacă veniturile acestora sunt conform legii.
Te-ar mai putea interesa și: Postul Crăciunului începe pe 15 noiembrie 2024. Este incredibil cât a ajuns să coste un kilogram de legume