Toți șoferii trebuie să știe ce se întâmplă dacă circulă vara cu anvelopele de iarnă. Specialiștii sunt de părere că șoferii care nu respectă acest lucru se expun unui mare risc, a precizat DC News.
Anvelopele de iarnă sunt ideale pentru perioada rea din an, când ninge și este gheață pe carosabil, deoarece au canelurile largi și adânci, care nu lasă mașina să patineze. Profilul unic și cauciucul adaptat temperaturilor joase oferă o aderență excelentă în timpul iernii, iar specialiștii spun că folosirea lor în alt sezon poate fi foarte periculoasă.
Cauciucurile acestea sunt destul de grele și sunt obișnuite la viteze reduse, iar cu cât dimensiunea șanțurilor de pe anvelopă scade, cu atât riscurile vor fi mai mari, iar distanța de frânare va crește.
Mai mult, acestea cresc șansele de acvaplanare a autoturismului, deoarece profilul este gândit pentru gheață, nu pentru apă. Dacă folosim aceste cauciucuri pe timp de vară, există riscul să se încălzească prea puternic de la căldura emanată la frecarea cu asfaltul și să explodeze.
De asemenea, Titi Aur avertizează șoferii să nu achiziționeze anvelope second-hand.
„Cauciucurile la mâna a doua nu sunt o variantă sub nicio formă. Pentru că, potrivit legii, pot să merg cu cauciucul până când adâncimea canalului este de 1,6 mm. Sub această valoare, nu mai este legal. Cauciucul nou are 8 mm adâncimea. Cauciucul are cea mai bună aderență când este abia fabricat.
Cu fiecare minut care trece, el devine mai puțin aderent. Când trece de 4-5 ani vechime, nu îl mai folosim. Pe măsură ce cauciucul se uzează de la 8 mm până la 4 mm (cel de iarnă) și 3 mm (cel de vară), chiar dacă legea permite 1,6 mm, se presupune că suntem la o aderență scăzută. Cauciucul îmbătrânește cu timpul și se uzează”, a explicat Titi Aur.