Toți utilizatorii de Apple trebuie să afle această veste. Compania va lansa, în luna mai, noi tablete iPad Pro şi iPad Air, conform Bloomberg, care citează surse anonime din cadrul companiei.
Noile iPad Pro vor veni cu ecrane OLED şi cipuri M3, precum cele cu care au fost deja dotate laptopurile companiei, urmând a fi promovate, probabil, drept cele mai performante tablete dezvoltate de companie până acum.
Şi iPad Air va folosi un chipset nou, însă sursele Bloomberg nu spun şi care va fi acesta. Cel mai probabil nu va fi M3, pe care compania ar putea să-l rezerve pentru seria Pro, care este şi cea mai scumpă.
iPad Air va face trecerea la un ecran de 12,9 inch, o creştere importantă, deoarece va fi pentru prima oară când această serie va sări de 10,9 inch.
Lansarea din luna mai este notabilă prin prisma faptului că Apple nu a mai scos pe piaţă tablete noi din 2023.
Departamentul de Justiţie a dat în judecată Apple, joi, spunând că ecosistemul iPhone este un monopol care a determinat ”evaluarea sa astronomică”, în detrimentul consumatorilor, dezvoltatorilor şi producătorilor de telefoane rivali, transmite CNBC.
Procesul susţine că practicile anticoncurenţiale ale Apple se extind dincolo de afacerile cu iPhone şi Apple Watch, invocând reclamele Apple, browserul, FaceTime şi ofertele de ştiri.
”Fiecare pas în conduita Apple a construit şi întărit şanţul în jurul monopolului său de smartphone”, spune procesul, intentat de DOJ şi de 16 procurori generali la tribunalul federal din New Jersey.
Acţiunile Apple au scăzut cu peste 4% în timpul tranzacţiilor de joi. Departamentul de Justiţie a declarat într-un comunicat că, pentru a-i atrage pe consumatori să cumpere iPhone-uri, Apple a decis să blocheze aplicaţiile de mesagerie pe mai multe platforme, a limitat compatibilitatea cu portofeluri ale terţilor şi ceasurile inteligente şi a întrerupt programele non-App Store şi serviciile de streaming în cloud.
Procesul reprezintă un risc semnificativ pentru modelul de afaceri al companiei. Compania spune că respectarea reglementărilor costă bani compania, ar putea împiedica introducerea de noi produse sau servicii şi ar putea afecta cererea clienţilor.