Un burger a avut în 2024 un preţ mediu de 36,1 lei în Cluj-Napoca, în timp ce în București acesta a ajuns la 42,6 lei. Timișoara se situează între cele două, cu un cost mediu de 41 de lei. Aceste cifre reflectă o tendință interesantă, având în vedere că Cluj-Napoca este cunoscut pentru prețurile ridicate ale locuințelor, scrie Ziua de Cluj. Cu toate acestea, burgerii din Cluj-Napoca par să fie o excepție de la această regulă.
Conform aceleiași analize, 2024 a fost anul unei creșteri semnificative în comenzile de burgeri. Comparativ cu 2023, s-a înregistrat o creștere de 28%, iar valoarea medie a unei comenzi a fost de 36,5 lei. Cele mai multe comenzi au fost plasate vinerea, în jurul orei 19:00, confirmând apetitul românilor pentru burgeri în momentele de relaxare. Când vine vorba de numărul comenzilor, București se află pe primul loc, urmat de Cluj-Napoca, iar Timișoara, Iași și Brașov completează topul.
Luna noiembrie a fost cea mai aglomerată perioadă pentru livrările de burgeri, înregistrând o creștere cu 10% față de media celorlalte luni. Potrivit declarațiilor lui Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer la Tazz, românii au manifestat un interes crescut pentru diversificarea produselor.
„Conform statisticilor, în 2024 poftele românilor s-au îndreptat cel mai des către burgeri, iar ca principală tendință pe acest segment, am observat o creștere a varietății de produse comandate. Astfel, diversificarea tipurilor de burgeri disponibili in meniurile restaurantelor este un efect al adaptării rapide la tendințele de consum pentru acest preparat”, a explicat Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer la Tazz.
În topul preferintelor, cheeseburgerul rămâne lider în topul alegerilor românilor. Platformele de livrare și-au extins colaborările cu restaurantele pentru a satisface cererea crescută, incluzând în ofertă tipuri variate de burgeri, precum smashed burger sau burgeri cu ingrediente gourmet. Cea mai mare comandă de grup din 2024, din punct de vedere cantitativ, a fost înregistrată în București și a constat în 46 de burgeri, demonstrând popularitatea acestui preparat pentru întâlnirile sociale.