- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Unde poți face reclamație dacă ți se anulează cursa aeriană sau îți întârzie avionul mai mult de trei ore. Sigur nu știai asta

04 Jul, 20:52 • Garey Amyra
Nenumărate zboruri sunt anulate sau întârziate pe aeroporturile din Europa, inclusiv România. Situația este din ce în ce mai întâlnită în multe țări. Află cum și unde poți face reclamație, în cazul în care întâmpini această problemă.
Unde poți face reclamație dacă ți se anulează cursa aeriană sau îți întârzie avionul mai mult de trei ore. Sigur nu știai asta

Mii de zboruri sunt anulate sau întârziate pe aeroporturile din toată Europa, și, desigur, și din România!

Te-ar putea interesa și Haos şi nervi în aeroporturile din ţară. Concediile a mii de români au început cu un val de zboruri întârziate

Mulți oameni abia așteaptă vacanțele însă de multe ori se trezesc și cu vești mai puțin pozitive. Conform unei platforme de turism, în luna iunie au fost cu 47% mai multe întârzieri și anulări de zbor față de luna mai.

În cazul în care se anulează cursa ori întârzie mai mult de trei ore, călătorii trebuie să știe că au drepturi europene și pot primi despăgubiri, prin ANPC sau firme private.

Câțiva turiști aveau zbor la 4 dimineața spre Zakynthos, iar la ora 14.00 erau încă în aeroport.

„Ne-au sunat cu 30 de minute înainte, că zborul va fi amânat pentru astăzi la 17:20. Sper să nu-l mai amâne, sper să plecăm totuși… Foarte, foarte dezamăgiți… ”, a spus un turist.

În ultimele săptămâni, aproape 2.000 de aeronave au avut întârzieri mai mari de 30 de minute pe aeroportul Otopeni.

Cum au ajuns în aeroport, oamenii au fost nevoiți să aibă răbdare. Era de așteptat, haos este și în străinătate, dar desigur, și la noi.

Conform datelor unei agenții de turism online, în iunie au fost cu 47% mai multe întârzieri și zboruri anulate, spre deosebire de luna mai.

Cele mai afectate au fost rutele spre principalele orașe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano, conform ProTV.

Unde poți face reclamație

Dacă te lovești de dificultăți de comunicare cu companiile aeriene, poți apela la Centrul European al Consumatorilor – direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, care se ocupă și de reclamațiile aeriene.

Poți primi despăgubiri dacă zborul tău a fost amânat cu mai mult de 3 ore sau anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare.

De asemenea, poți fi despăgubit dacă ți se refuză îmbarcarea, iar zborul alternativ oferit de companie nu se potrivește cu programul tău.

Te-ar putea interesa și Surprize de proporții din partea Revolut! Clienții din România pot beneficia de vacanțe și zboruri gratuite

Mai mult decât atât, există și firme private care te pot ajuta să îți recuperezi banii.

„Primim în fiecare zi, în această perioadă, aproximativ 100 de cereri. Fiecare cerere conține între 2 și 3 pasageri, asta înseamnă că în fiecare săptămână se adună mii de pasageri care ne scriu, pentru că aproape toate companiile aeriene și aproape toate țările au întârzieri și anulări”, a spus Ramona Colea, reprezentant firmă de despăgubiri.

Oamenii pot primi între 250 și 600 de euro, în funcție de caz și de distanța zborului.

Urmărește Daily Business pe Google News