Delhaize „The Lion” Nederland BV, compania-mamă a Mega Image, a fost supusă unei analize riguroase în urma achiziției Profi, iar autoritatea de concurență a identificat mai multe îngrijorări legate de impactul acestei tranzacții asupra competiției. În acest context, angajamentele propuse de Mega Image sunt esențiale pentru a adresa aceste temeri și a asigura o concurență sănătoasă pe piață, conform Capital.
Printre măsurile propuse se numără stabilirea unor reguli clare privind accesul furnizorilor la rețelele Mega Image și Profi. Această procedură va include criterii de listare și delistare, precum și termene precise pentru notificarea furnizorilor înainte de a fi eliminați din rețea. Astfel, Mega Image se angajează să comunice în mod transparent motivele care ar putea duce la delistarea produselor și să ofere o perioadă de grație pentru furnizori, care le va permite să se conformeze noilor cerințe.
”Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland BV (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa achiziţiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food SRL”, transmite autoritatea de concurenţă.
Un aspect important al angajamentelor se referă la furnizorii relevanți și anume partenerii care contribuie cu peste 20% la cifra de afaceri a rețelelor Mega Image și Profi. Mega Image a decis să nu elimine produsele acestor furnizori decât în condiții foarte bine definite, cum ar fi încălcarea legilor în vigoare sau o scădere semnificativă a cererii pentru respectivele produse. Aceasta abordare își propune să protejeze interesele acestor furnizori și să le asigure continuitatea în relația comercială cu retailerul, scrie Capital.
„Este pentru prima dată când impunem condiţii referitoare la listare/delistare având în vedere amploarea tranzacţiei şi intrarea în vigoare a Directivei europene privind practicile comerciale neloiale în cadrul lanţului de aprovizionare, transpusă prin legea 81. De aceea, este foarte important ca toate companiile care furnizează produse celor două reţele de magazine să ne trimită observaţiile referitoare la angajamentele propuse de Mega Image. Vom analiza cu atenţie toate observaţiile primite şi vom evalua angajamentele propuse în scopul asigurării unui mediu concurenţial echitabil pentru toate părţile implicate” a afrmat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Citește și: Auchan dă lovitura. Crește cu 40% recompensele pentru ambalajele reciclate!