Veste tristă pentru fanii McDonald’s. Supermac’s, care a deschis primele sale restaurante în Galway, în 1978, vinde burgheri din carne de vită şi burgeri de pui, precum şi nuggets de pui prăjiţi şi sandvişuri.
Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a respins cererea de revocare a Supermac’s şi a confirmat utilizarea de către McDonald a termenului pentru sandvişuri cu carne şi carne de pui, determinând compania irlandeză să conteste decizia.
Tribunalul a respins argumentele McDonald’s şi a anulat parţial decizia EUIPO. ”McDonald’s pierde marca Big Mac în uE în ceea ce priveşte produsele din carne de pasăre. McDonald’s nu a dovedit utilizarea autentică într-o perioadă continuă de cinci ani în Uniunea Europeană în legătură cu anumite bunuri şi servicii”, au decis judecătorii.
Fondatorul Supermac’s, Pat McDonagh, a declarat pentru Newstalk Radio din Irlanda că decizia este ”un mare câştig pentru oricine poartă numele de familie Mac. Înseamnă că ne putem extinde în altă parte cu Supermac’s, în întreaga UE, aşa că este un mare câştig pentru noi astăzi”.
„Proprietarii de mărci comerciale ar trebui să acorde atenţie hotărârii. Acesta este un semnal de alarmă uriaş, iar proprietarii de mărci comerciale binecunoscute nu se pot baza pur şi simplu pe premisa ”este evident că publicul cunoaşte marca şi noi o folosim.
Cazul evidenţiază că chiar şi mărcile de renume mondial sunt supuse aceluiaşi control atunci când trebuie să dovedească utilizarea autentică a unei mărci înregistrate pe un anumit teritoriu„, a spus avocatul Pinsent Masons IP Matthew Harris. Sentinţa poate fi atacată la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, cea mai înaltă din Europa.
Compania a anunțat că a ajuns la un acord cu Alonyal pentru răscumpărarea a 225 de unități din toată țara, în care lucrează aproximativ 5.000 de oameni. Alonyal a preluat controlul restaurantelor în urmă cu peste 30 de ani.
Decizia a fost luată după ce gigantul american a fost criticat după ce Alonyal a început să ofere mese gratuite soldaților israelieni. Vânzările în regiune au scăzut de când a început conflictul în octombrie 2023. Mai multe țări cu majoritate musulmană au început să boicoteze produsele McDonald’s.
Compania speră că prin preluarea controlului în Israel își va restabili reputația în Orientul Mijlociu și își va îndeplini din nou obiectivele economice.