Prin acordul definitiv anunțat marți, Victoria’s Secret urmează să preia magazinul online american în totalitate, la un preț de 400 de milioane de dolari, cu eventuale plăți suplimentare în funcție de evoluție. Achiziția ar trebui să se finalizeze în ianuarie 2023, cu condiția unor aprobări din partea instituțiilor de reglementare.
Astfel, Victoria’s Secret urmărește să-și consolideze business-ul de comerț online, în condițiile în care Adore Me reușise să devină un rival al gigantului fashion&beauty, cu ajutorul tehnologiilor de eCommerce inovatoare, dezvoltate în mare parte în România.
Adore Me a fost fondat în 2011 și se dorea la acel moment un competitor redutabil pentru gigantul Victorias’ Secret, cel mai mare jucător de pe piața internațională de lenjerie intimă.
Potrivit informațiilor publicate de CNBC, compania ajunsese să deservească 1,2 milioane de clienți, iar unul dintre serviciile care au făcut din Adore Me un brand extrem de apreciat este Home Try-On, o platformă tech proprietară, precum și opțiunile lunare de subscripție. Adore Me era recunoscut pentru varietatea de mărimi, în special cele plus size.
Fondatorul Morgan Hermand-Waiche și-a deschis baza tehnologică în România, unde a găsit programatori și designeri buni. În București, compania americană deține firma Adore Me SRL, înregistrată în anul 2014. În 2021, firma bucureșteană, axată pe dezvoltare de software, a avut un număr mediu de 79 de angajați, în creștere constantă din anul 2014, când figura cu 2 salariați. Adore Me SRL din București a obținut o cifră de afaceri de 21,7 milioane de lei și profit de 1 milion de lei, în anul 2021.
Tranzacția prin care Victoria’s Secret preia business-ul Adore Me urmează să fie finalizată până la finalul lunii ianuarie a anului viitor, odată ce primește aprobările instituțiilor din Statele Unite care reglementează concurența.
La nivelul anului 2016, reprezentanții Adore Me precizau faptul că 40% dintre angajați sunt americani, 52% sunt români, iar 8% sunt de alte naționalități. Totodată, la nivle de vânzări, în 2016 o pondere de 90-95% o aveau cele din SUA și Canada.
„Suntem încântați să anunțăm că Adore Me a fost achiziționată de VS&Co (compania-mamă a brandului Victoria’s Secret). Acesta este un moment foarte important pentru compania noastră, deoarece vom putea aduce brandul pe care l-am construit pe o platformă cu adevărat globală.Adore Me este o companie cu adevărat unică – nu suntem doar o intersecție între modă și tehnologie, ci și de limbi, culturi și medii. Am muncit din greu pentru a continua să ducem industria mai spre noi culmi și așteptăm cu nerăbdare să continuăm să modelăm industria de îmbrăcăminte intimă împreună cu VS&Co”, scrie într-o postare pe pagina de LinkedIn a Adore Me.
Specialistul în marketing Doru Șupeală a comentat achiziția Victoria’s Secret
„Gigantul Victoria’s Secret cumpără startupul Adore Me cu 400 de milioane de dolari.Adore Me este o companie de tehnologie și e-commerce dezvoltată în Statele Unite și România. Mai precis piața, marketingul și proprietarii sunt în America, dar întreaga construcție tehnologică este făcută la București de o echipă coordonată de Bogdan Lucaciu, în calitate de CTO. Uite că se poate face companie de produs digital de succes global și din România și hai să învățăm de la ei cum se construiește o echipă de înaltă performanță și o cultură organizațională orientată către inovație și către nevoile reale ale clienților, cultură și echipă care să aducă astfel de performanțe”, scrie Doru Șupeală pe Facebook.