Volkswagen analizează măsuri drastice de reducere a salariilor și disponibilizări masive, precum și închiderea sau micșorarea activității unor fabrici din Germania. Această informație a fost confirmată luni de consiliul de întreprindere al companiei, conform unui comunicat publicat de CNBC.
Daniela Cavallo, șefa consiliului, a anunțat că conducerea Volkswagen a prezentat un plan care prevede o reducere salarială generală de 10% și înghețarea salariilor pentru anii 2025 și 2026. Conform estimărilor consiliului, angajații ar putea suferi o scădere a veniturilor de aproximativ 18% în această perioadă, scrie Ziare.com.
Angajații cu anumite contracte colective ar putea pierde bonusuri și plăți suplimentare oferite la aniversările de angajare. Consiliul de întreprindere, format din membri aleși ai personalului, își propune să reprezinte interesele angajaților și a subliniat gravitatea situației în care se află compania. În plus, Cavallo a precizat că Volkswagen are în vedere închiderea a trei fabrici și reducerea activității tuturor celorlalte unități din Germania.
„Acest lucru înseamnă eliminarea unor produse, volume, schimburi și linii de asamblare, depășind ceea ce am realizat deja”, a spus ea într-un comunicat.
Cavallo a avertizat că planurile companiei implică reduceri semnificative de locuri de muncă, cu riscuri imense pentru zeci de mii de angajați. „Toate fabricile germane VW sunt afectate. Niciuna dintre ele nu este în siguranță”, a adăugat ea. Consiliul a mai menționat că Volkswagen intenționează să externalizeze anumite departamente, fie către companii externe, fie către unități de producție din străinătate. Această decizie ar putea duce la o restrângere semnificativă a forței de muncă în Germania, un aspect care ar putea stârni controverse în rândul angajaților și sindicatelor.
Thomas Schäfer, directorul general al Volkswagen Passenger Cars, a explicat că veniturile din vânzările de mașini nu sunt suficiente pentru a acoperi creșterea costurilor cu energia, materialele și forța de muncă. Acesta a subliniat că fabricile din Germania nu sunt suficient de productive și că costurile operațiunilor sunt mai mari comparativ cu cele ale competitorilor.
Citește și: Elon Musk își dezvăluie viziunea pentru mașinile electrice de 25.000 de dolari. „Nu ar avea sens”