Pe lângă munca continuă depusă de Volkswagen pentru electrificarea mașinilor, aceștia se orientează și către o piață nouă. Până în prezent, doar două mașini pe hidrogen există pe piață, însă niciuna dintre acestea nu a reușit să populară, dar un Volkswagen care folosește această tehnologie și are o autonomie de 2.000 de kilometri ar putea schimba paradigma.
Deși a vândut deja o jumătate de milion de mașini din familia 100% electrică ID, germanii încearcă să ofere pieței și un model viabil cu pilă de hidrogen. Aceste informații sunt susținute de cei de la Autocar, care ar fi pus mâna pe informații care arată că mai multe brevete pe care Volkswagen le pregătește țin de dezvoltarea tehnologiei din spatele motoarelor pe hidrogen care ar ajunge să propulseze un model nou de serie.
Tehnologia, elaborată alături de Kraftwerk Tubes, folosește o membrană ceramică, fiind o variantă mai ieftină decât tehnologia pe bază de membrană din polimeri folosită de Toyota sau Hyundai, cei doi producători care vând în prezent mașini pe hidrogen. Costurile sunt scăzute deoarece se elimină platina din construcția celulelor. Această soluție va face mai accesibile mașinile pe hidrogen, căci metalele rare sunt scumpe și greu de obținut în cantități mari.
În trecut, Volkswagen, prin vocea CEO-ului Herbert Diess, declara că:
„nu mai are rost discuția despre vehiculele pe hidrogen. Mașinile electrice au câștigat în această luptă, iar noi, cu toții, ar trebui să ascultăm de știință.”
Noile soluții tehnologice par, însă, că au schimbat viziunea companiei cu cartierul general în Wolfsburg. Șeful Kraftwerk Tubes, Sascha Kuhn, a explicat că
„celulele noastre produc căldură care, ajungând în jurul a 400 de grade Celsius, poate fi folosită. Nu obții astfel de temperaturi în cazul mașinilor electrice cu baterii. Practic, la aceste temperaturi, putem folosi căldura această în sistemul de încălzire și ventilație cu ajutorul unui heat exchanger.”
Kuhn a adăugat că ținta firmei sale este ca această tehnologie să ajungă pe o mașină de serie până în 2026, indiferent care va fi marca cu care Kraftwerk Tubes va colabora. Volkswagen părea să nu fie interesată în această tehnologie, mai ales că se apropie momentul lansării modelelor ID.Buzz și ID.Aero, dar lucrurile s-ar putea schimba. BMW și Toyota sunt alte nume care investesc în tehnologia pe hidrogen, Toyota testând această tehnologie și în cursele auto.