Volvo EX30 este cel mai mic de până acum proiectat de producătorul suedez, după ce în toamna anului trecut a fost dezvăluit cel mai mare model – EX90 electric.
„Este un SUV mic care face lucruri mari, în stilul Volvo”, a declarat directorul general Jim Rowan în timpul evenimentului de lansare a mașinii din Milano, Italia.
Prețul de pornire este aprope la fel de mare ca al autoturismului Model 3 Tesla (40.000 de euro), cea mai ieftină mașină a grupului american deținut de Elon Musk. Tesla a redus prețurile în repetate rânduri anul acesta, în încercarea de a stimula cererea, pe măsură ce concurență devine din ce în ce mai acerbă.
Totuși, Jim Rowan susține că grupul nu ar trebui să ia exemplul Tesla, pentru că cererea de pe piață este suficient de mare.
Volvo își propune ca jumătate din volumele sale de vânzări să fie vehicule electrice până la jumătatea deceniului și să vândă vehicule electrice doar până în 2030. SUV-ul EX30 reprezintă una dintre cele mai mari oportunități economice ale companiei, pentru următorii ani.
„Clienţii primesc un SUV premium complet electric la un preţ similar cu cel al echivalentelor cu motor cu combustie”, transmite grupul, potrivit news.ro.
Noul autoturism electric va fi produs în uzina hangjiakou din China, operată de Geely, acționarul principal al Volvo, iar producția va începe spre sfârșitul acestui an.
Modelul este disponibil pentru comandă de miercuri, inclusiv în Europa, clienții inițiali putând aștepta livrarea chiar la începutul anului 2024. Mașina va fi mlivrată decât fratele mai mare, EX90, care va intra în producție în prima jumătate a anului viitor, din cauza unor întârzieri.
EX30 va avea două tipuri de baterii, bateriile LFP (litiu fier fosfat) de 51 KWh, mai ieftine și mai puțin consumatoare de resurse, care oferă o autonomie de până la 344 km, fiind destinate șoferilor care călătoresc pe distanțe scurte și bateriile NMC (nichel mangan cobalt) de 69 KWh, care oferă o autonomie extinsă de până la 480 km.
Cea mai scumpă versiune a noului SUV va costa aproximativ 52.000 de euro, pe când SUV-urile electrive de la alte mărci europene precum BMW, Mercedes și Audi costă în acest moment cel puțin 56.000 de euro.