Zara, care face parte din grupul Inditex, închide magazinele mai puțin profitabile și să-și concentreze prezența în marile centre comerciale, care sunt mai atractive din punct de vedere economic și mai populare în rândul consumatorilor. Astfel, compania preferă să păstreze locațiile din marile orașe și centre comerciale, care atrag un număr mare de clienți, în detrimentul magazinelor din orașele mici sau zonele periferice.
Deși nu se confruntă cu pierderi financiare semnificative, înregistrând chiar o creștere a profitului net de 8,5% în anul 2024 față de 2023, decizia vine într-un context economic marcat de schimbări în comportamentul consumatorilor, digitalizare și noile tendințe de consum.
Vânzările au fost, de asemenea, în creștere, înregistrând 27,422 miliarde de euro în primele 9 luni ale anului 2024, o creștere de 7,1% față de aceeași perioadă din 2023. Aceste rezultate demonstrează faptul că Inditex își menține o poziție solidă pe piață, în ciuda noilor provocări, potrivit stiridiaspora.ro.
Printre magazinele pe care Inditex le-a închis în ultima perioadă se numără Zara Home din Madrid, magazinul din centrul comercial Tres Aguas din Alcorcón, locația de pe Avenida Libertad din San Sebastián, unitatea din Plaza Santa Clara din Castellón și magazinul din centrul comercial Gran Casa din Zaragoza.
Chiar dacă în ultima vreme s-au închis mai multe magazine, Inditex, sub conducerea lui Amancio Ortega, rămâne un jucător important pe piața globală, iar afacerea continuă să prospere. Totodată, gigantul spaniol este un exemplu de adaptare la schimbările pieței.