Contractele pentru proiectarea și execuția magistralelor de Metrou M 1 Cluj-Napoca și M 6 Băneasa-Otopeni pot fi semnate în următoarele săptămâni dacă vineri, 10 martie NU se depun contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), conform economedia.ro
Câștigătorii contractelor cu o valoare de peste 10 miliarde lei au fost câștigate de asocieri conduse de Gulermak, un constructor din Turcia care a lucrat la linii de metrou din Istanbul, Dubai sau Varșovia. Annțul a fost făcut pe 28 februarie de Primăria Cluj Napoca și Ministrul Transporturilor, prin intermediul Metrorex.
Cel mai probabil, comunicarea oficială a rezultatelor va avea loc în data de 13 martie. Până acum, nu au fost depuse contestații la CNSC, dar de cele mai multe ori, plângerile se depun sau se trimit în ultima zi.
Rămâne de văzut dacă turcii se vor contesta sau nu între ei.
Contractul de 9 miliarde pentru construirea M 1 Cluj Napoca a fost câștigat de asocierea Gulermak-Alstom-Arcad. Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații și ar trebui să fie gata în 8ani. De asemenea, pentru construcția magistralei au fost alocați 300 de milioane de Euro, finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj Napoca va avea o contribuție de la Bugetul Local. A doua ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus-Siemens.
În ceea ce privește contractul pentru construcția M6 Băneasa-Aeroportul Otopeni, acesta este de 1,3 miliarde lei și a fost câștigat de Asocierea Gulermak-Somet (constructor care lucrează la stația Tudor Arghezi din Sectorul 4). Durata de 4 ani include 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Lucrările pentru M6 ar putea începe chiar în luna mai a acestui an.
„A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția unui nou sector al liniei de metrou M6 care va asigura legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă.Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Tokyo – Aeroport Otopeni a fost atribuit unei Asocieri de constructori și proiectanți din Turcia. Contractul are o valoare de 1,27 miliarde de lei (fără TVA).
Finanțarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km.Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou”, a anunțat Sorin Grindeanu, pe 28 februarie, pe pagina sa de Facebook.
Pentru linia de metrou spre Aeroportul Otopeni, Guvernul Japoniei a acordat un împrumut de 320 de milioane de euro. Finanțarea se va face și cu fonduri de la Buget. Pentru prima secțiune, Gara de Nord-Băneasa Guvernul a cerut Comisiei Europene să aprobe transferul celor 300 de milioane de Euro din PNRR de la M 4 Gara de Nord -Filaret la M 6 (prima secțiune).
Comisia nu finanțează și secțiunea Băneasa-Otopeni pentru că a asigurat CFR Infrastructură aproape 100 de milioane de Euro pentru linia de tren. Contracandidații au fost Alsim Alarko (constructorul primei secțiuni a M 6) și Dogus.