- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Zi decisivă pentru magistralele de metrou din Cluj-Napoca și București. Boc și Grindeanu află vineri dacă vor semna contractele

10 Mar, 10:56 • Gorgorin iulia
Emil Boc și Sorin Grindeanu urmează să afle astăzi dacă vor semna contractele pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca și secțiunea a doua a M6 Băneasa – Otopeni, investițiile urmând să fie derulate cu constructori mari din Turcia.
Zi decisivă pentru magistralele de metrou din Cluj-Napoca și București. Boc și Grindeanu află vineri dacă vor semna contractele

Contractele pentru proiectarea și execuția magistralelor de Metrou M 1 Cluj-Napoca și M 6 Băneasa-Otopeni pot fi semnate în următoarele săptămâni dacă vineri, 10 martie NU se depun contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), conform economedia.ro

Citiți și: Milioane de euro vor fi investiți în infrastructură. Declarațiile ministrului Sorin Grindeanu. S-au semnat contractele

Contractele au o valoare de peste 10 miliarde lei

contractele
contractele

Câștigătorii contractelor cu o valoare de peste 10 miliarde lei au fost câștigate de asocieri conduse de Gulermak, un constructor din Turcia care a lucrat la linii de metrou din Istanbul, Dubai sau Varșovia. Annțul a fost făcut pe 28 februarie de Primăria Cluj Napoca și Ministrul Transporturilor, prin intermediul Metrorex.

Cel mai probabil, comunicarea oficială a rezultatelor va avea loc în data de 13 martie. Până acum, nu au fost depuse contestații la CNSC, dar de cele mai multe ori, plângerile se depun sau se trimit în ultima zi.

Rămâne de văzut dacă turcii se vor contesta sau nu între ei.

Contractul de 9 miliarde pentru construirea M 1 Cluj Napoca a fost câștigat de asocierea Gulermak-Alstom-Arcad. Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații și ar trebui să fie gata în 8ani. De asemenea, pentru construcția magistralei au fost alocați 300 de milioane de Euro, finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj Napoca va avea o contribuție de la Bugetul Local. A doua ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus-Siemens.

În ceea ce privește contractul pentru construcția M6 Băneasa-Aeroportul Otopeni, acesta este de 1,3 miliarde lei și a fost câștigat de Asocierea Gulermak-Somet (constructor care lucrează la stația Tudor Arghezi din Sectorul 4). Durata de 4 ani include 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Lucrările pentru M6 ar putea începe chiar în luna mai a acestui an.

„A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția unui nou sector al liniei de metrou M6 care va asigura legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă.Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Tokyo – Aeroport Otopeni a fost atribuit unei Asocieri de constructori și proiectanți din Turcia. Contractul are o valoare de 1,27 miliarde de lei (fără TVA).
Finanțarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.
Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km.
Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou”, a anunțat Sorin Grindeanu, pe 28 februarie, pe pagina sa de Facebook.

Pentru linia de metrou spre Aeroportul Otopeni, Guvernul Japoniei a acordat un împrumut de 320 de milioane de euro. Finanțarea se va face și cu fonduri de la Buget. Pentru prima secțiune, Gara de Nord-Băneasa Guvernul a cerut Comisiei Europene să aprobe transferul celor 300 de milioane de Euro din PNRR de la M 4 Gara de Nord -Filaret la M 6 (prima secțiune).

Comisia nu finanțează și secțiunea Băneasa-Otopeni pentru că a asigurat CFR Infrastructură aproape 100 de milioane de Euro pentru linia de tren. Contracandidații au fost Alsim Alarko (constructorul primei secțiuni a M 6) și Dogus.

Citiți și: Noi detalii despre metroul M6. Ministerul Transporturilor confirmă data la care ar putea începe lucrările

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Ce poți face dacă bagajul tău a fost deteriorat sau pierdut în timpul călătoriei cu avionul. Ce drepturi au pasagerii
Ce poți face dacă bagajul tău a fost deteriorat sau pierdut în timpul călătoriei cu avionul. Ce ...
Artificiile de Revelion, un adevărat pericol pentru animale. Cum să le protejăm de zgomotele puternice
Artificiile de Revelion, un adevărat pericol pentru animale. Cum să le protejăm de zgomotele puternice
Orașul în care toți locuitorii stau în același bloc și nu sunt nevoiți să iasă din casă cu lunile
Orașul în care toți locuitorii stau în același bloc și nu sunt nevoiți să iasă din casă cu lunile