McDonald’s, doar în ascensiune! Chiar dacă trecem printr-o adevărată criză economică și mai ales prin cel mai mare șoc alimentar din ultimul deceniu, atunci când vine vorba despre afacerile operatorilor de fast-food, acestea din urmă continuă să aibă succes. Un astfel de exemplu este McDonald’s.
Se pare că McDonald’s România a încheiat primul semestru din anul în curs cu venituri extraordinar de mari. Mai exact, bilanțurile arată că este vorba despre 136,6 mil. euro, așadar cu aproximativ 25 de procente mai mari decât în aceeași perioadă din anul anterior.
Cu toate acestea însă, dacă se va face o comparație, în prima jumătate a acestui an, în perioada ianuarie – iunie 22, inflația a fost de circa 15 procente, fapt ce indică o majorare substanțială a businessului McDonald’s, majorare ce nu a fost susținută de scumpirile din ultima perioadă.
Mai mult, conform ultimelor analize realizate de specialiștii din domeniul economic, atunci când vine vorba despre profit, înainte de taxe acesta era pe totalul localurilor deținute de McDonald’s la 15,5 mil. Euro. O astfel de cifră ne arată că în S1, compania malteză deținătoare a gigantului a majorat profitul cu 10.7 procente.
Mai poți citi: ANOFM anunță zeci de mii de locuri de muncă libere pentru români. Ce domenii se caută
Deși McDonald’s a avut mare succes și în Estonia, Grecia, Letonia, Lituania şi Malta, se pare că România este la ora actuală cea mai mare piața eruopeană, contribuind cu 57% la totalul veniturilor companiei, motiv pentru care ne dăm seama că românii au renunțat la restaurantele clasice, pentru a alege mâncarea de tip fast-food.
Cum ne explicăm această escaladare? Ei bine, în mod normal, o astfel de cifră de-a dreptul record poate fi explicată și de faptul că țara noastră are o populație relativ mai numeroasă decât celelalte țări menționate, iar majoritatea tinerilor au ales să mănânce fast-food în ultimii ani, mai ales pe timpul pandemiei când nu s-a ieșit din casă, însă McDonald’s și alte localuri au livrat milioane de comenzi la domiciliu.
Pe teritoriul țării noastre se află în prezent nu mai puțin de 93 de spații ale McDonald’s, în 28 de orașe. Mai bine de 50% dintre spațiile și jumătate au fost construite pe ideea de McDrive. Mai mult, se pare că 49 dintre acestea au și cafenea McCafe, produsele lor fiind cunoscute și preferate de români.
McDonald’s a apărut pe teritoriul țării noastre imediat după Revoluție, în anii 90. Primul local destinat gigantului din lumea mâncării de tip fast-food a fost la parterul Unirea Shopping Center, în 1995. La acea vreme, numărul investitorilor de peste graniță era foarte mic. După aproape 20 de ani, undeva prin 2016, afaceriști din Statele Unite au decis să renunțe și să cedeze afacerea unui francizat.
Ai mai putea citi și: Jean Valvis, despre succesul Aqua Carpatica! De ce nu va vinde niciodată integral!? „Am dat cuvântul meu de onoare copiilor mei că voi preda șefia afacerii, poziția de CEO”