Auchan Retail România a fost recunoscut la nivel internațional pentru angajamentul său în domeniul sustenabilității, fiind primul și singurul retailer din Europa de Sud-Est inclus în „50 SDG Leaders”. Acest proiect, publicat pe CNBC.com, reprezintă o serie de interviuri documentare ce evidențiază companiile care contribuie semnificativ la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (SDG) ale ONU.
Campania, inițiată de Organizația Națiunilor Unite (ONU), pune în valoare companiile care promovează o economie echitabilă și un viitor sustenabil. Auchan România, cu o rețea de peste 450 de magazine și peste 7.000 de angajați, se remarcă prin inițiative importante în domeniul reducerii risipei alimentare, economiei circulare, energiei regenerabile și accesibilității pentru persoanele cu nevoi speciale.
Strategia de sustenabilitate a Auchan România se aliniază cu mai multe Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU, inclusiv Obiectivele 1 (Fără sărăcie), 2 (Zero foamete), 7 (Energie accesibilă și curată), 10 (Reducerea inegalităților), 12 (Consum și producție responsabile) și 13 (Acțiune pentru climă).
Una dintre inovațiile care au determinat includerea Auchan în „50 SDG Leaders” este sistemul Zero Risipă, bazat pe inteligență artificială. Acesta ajută la combaterea risipei alimentare și optimizează activitatea operațională, oferind clienților produse aproape de termenul de valabilitate la prețuri accesibile. Implementat inițial în România și extins global, acest sistem a salvat peste 22 de milioane de produse în ultimii 4 ani și a prevenit emisia a peste 2.500 de tone de CO₂, scrie profit.ro.
Înainte de introducerea Sistemului Național de Garanție-Returnare, Auchan a investit masiv în automatele de colectare pentru reciclare, devenind astfel un lider în economia circulară. În doar 7 luni, retailerul a colectat 32 de milioane de ambalaje. Mai mult, prin aplicația Packtool, Auchan măsoară și îmbunătățește ambalajele, reducând anual 5,3 tone de plastic din sticlele sale de apă.
În cadrul Planului Climat 2030, Auchan România vizează reducerea emisiilor operaționale cu 46% până în 2030, comparativ cu 2019. Compania a investit în modernizarea sistemelor de refrigerare și în instalarea de panouri fotovoltaice în 16 hipermarketuri, generând 9,1 MW și acoperind 20% din consumul energetic al acestora. De asemenea, Auchan și-a propus să folosească 100% energie regenerabilă până în 2030.
Auchan România se distinge și prin crearea unui mediu accesibil tuturor clienților, inclusiv persoanelor cu dizabilități. Magazinele sunt dotate cu soluții și personal specializat pentru a asigura asistență personalizată. În plus, retailerul oferă o gamă variată de produse sustenabile, inclusiv articole eco-friendly, bio și ambalaje reciclabile.
Auchan sprijină fermierii români și susține economia locală. Peste 90% din gama alimentară provine de la furnizori români.
Auchan se angajează să sprijine puterea de cumpărare a clienților prin prețuri mici, reduceri exclusive și promoții pentru produsele esențiale. Retailerul susține și grupurile vulnerabile, prin campanii speciale și parteneriate cu organizații locale.
Despre Auchan România
Auchan România deține peste 450 de magazine și o cifră de afaceri de peste 1,6 miliarde de euro în 2023. Compania oferă un comerț omnicanal, cu produse de calitate și prețuri mici, într-un concept de discount responsabil, în fiecare zi.