Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), APTE 2002 și APULUM atrag atenţia că, din cauza modificărilor substanțiale în sistemul de taxare, se va ajunge la costuri şi de 15 ori mai mari pentru transportorii de marfă.
„Niciodată nu s-a mai întâmplat ca transportatorii să fie invitați pentru dezbatere publică doar ca să fie puși în fața faptului împlinit, după ce deja îi este impusă României transpunerea în legislația națională, din iunie, a unor modificări substanțiale în sistemul de taxare, cu stabilirea unor costuri de 15 ori mai mari pentru a putea face transport de marfă”, a tranmis COTAR.
Citeşte şi În România, muncitorii din fabrici, construcţii, agricultură sau servicii vor fi mai bine plătiţi …
„Prețul rovinietei va crește pentru România de la 1.200 la 7.050 de euro, din 2026, pentru camioane Euro VI, dar vor fi creșteri mult mai mari la camioanele Euro V și Euro IV. În România nici măcar nu sunt camioane Euro VI acum.
„În mod normal, dacă ni se impun astfel de taxe, ar trebui să se aplice după ce România ajunge la nivelul Austriei – care a fost luată drept exemplu, când s-au calculat noile tarife pentru transportatori – dar să ne lase mai întâi măcar 5 ani să producem și să câștigăm la fel ca austriecii, pentru că după 5 ani am putea plăti noile roviniete”, se mai arată în comunicarea COTAR.