- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Avertisment din partea transportatorilor români. De ce consideră că se va ajunge la „falimente în lanţ şi colaps economic”

23 May, 20:58 • Cornel Ghimeșan
Transportatorii români avertizează că vor bloca ţara, în cazul în care autorităţile nu renegociaza legislaţia impusă prin PNRR, care ameninţă să bage în faliment acest tip de afaceri şi să ducă, la un adevărat colaps economic la nivel naţional.
Avertisment din partea transportatorilor români. De ce consideră că se va ajunge la falimente în lanţ şi colaps economic

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), APTE 2002 și APULUM atrag atenţia că, din cauza modificărilor substanțiale în sistemul de taxare, se va ajunge la costuri şi de 15 ori mai mari pentru transportorii de marfă.

„Niciodată nu s-a mai întâmplat ca transportatorii să fie invitați pentru dezbatere publică doar ca să fie puși în fața faptului împlinit, după ce deja îi este impusă României transpunerea în legislația națională, din iunie, a unor modificări substanțiale în sistemul de taxare, cu stabilirea unor costuri de 15 ori mai mari pentru a putea face transport de marfă”, a tranmis COTAR.

Citeşte şi În România, muncitorii din fabrici, construcţii, agricultură sau servicii vor fi mai bine plătiţi …

„Prețul rovinietei va crește pentru România de la 1.200 la 7.050 de euro, din 2026, pentru camioane Euro VI, dar vor fi creșteri mult mai mari la camioanele Euro V și Euro IV. În România nici măcar nu sunt camioane Euro VI acum.

Ceea e se dorește a fi legiferat în această vară va genera falimente în lanț și colaps economic, dar asta înseamnă și foamete și revolte sociale grave, pentru că se vor întrerupe lanțurile de aprovizionare. Niciun transportator nu-și va permite să plătească taxele impuse prin PNRR.Prețurile produselor ar crește de 10 ori la raft și oricum nu le va putea cumpăra nimeni, deci și magazinele vor da faliment. Nu este vorba doar despre transportatori, ci de toată România”, a explicat COTAR
Transportatorii spun că nu se pot aplica aceleasi reguli ca în Austria, ţara care a fost considerată exemplu în calculul respectiv, decât după ce România va ajunge la nivelul Austriei.

„În mod normal, dacă ni se impun astfel de taxe, ar trebui să se aplice după ce România ajunge la nivelul Austriei – care a fost luată drept exemplu, când s-au calculat noile tarife pentru transportatori – dar să ne lase mai întâi măcar 5 ani să producem și să câștigăm la fel ca austriecii, pentru că după 5 ani am putea plăti noile roviniete”, se mai arată în comunicarea COTAR.

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci