- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Avertisment din partea transportatorilor români. De ce consideră că se va ajunge la „falimente în lanţ şi colaps economic”

23 May, 20:58 • Cornel Ghimeșan
Transportatorii români avertizează că vor bloca ţara, în cazul în care autorităţile nu renegociaza legislaţia impusă prin PNRR, care ameninţă să bage în faliment acest tip de afaceri şi să ducă, la un adevărat colaps economic la nivel naţional.
Avertisment din partea transportatorilor români. De ce consideră că se va ajunge la falimente în lanţ şi colaps economic

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), APTE 2002 și APULUM atrag atenţia că, din cauza modificărilor substanțiale în sistemul de taxare, se va ajunge la costuri şi de 15 ori mai mari pentru transportorii de marfă.

„Niciodată nu s-a mai întâmplat ca transportatorii să fie invitați pentru dezbatere publică doar ca să fie puși în fața faptului împlinit, după ce deja îi este impusă României transpunerea în legislația națională, din iunie, a unor modificări substanțiale în sistemul de taxare, cu stabilirea unor costuri de 15 ori mai mari pentru a putea face transport de marfă”, a tranmis COTAR.

Citeşte şi În România, muncitorii din fabrici, construcţii, agricultură sau servicii vor fi mai bine plătiţi …

„Prețul rovinietei va crește pentru România de la 1.200 la 7.050 de euro, din 2026, pentru camioane Euro VI, dar vor fi creșteri mult mai mari la camioanele Euro V și Euro IV. În România nici măcar nu sunt camioane Euro VI acum.

Ceea e se dorește a fi legiferat în această vară va genera falimente în lanț și colaps economic, dar asta înseamnă și foamete și revolte sociale grave, pentru că se vor întrerupe lanțurile de aprovizionare. Niciun transportator nu-și va permite să plătească taxele impuse prin PNRR.Prețurile produselor ar crește de 10 ori la raft și oricum nu le va putea cumpăra nimeni, deci și magazinele vor da faliment. Nu este vorba doar despre transportatori, ci de toată România”, a explicat COTAR
Transportatorii spun că nu se pot aplica aceleasi reguli ca în Austria, ţara care a fost considerată exemplu în calculul respectiv, decât după ce România va ajunge la nivelul Austriei.

„În mod normal, dacă ni se impun astfel de taxe, ar trebui să se aplice după ce România ajunge la nivelul Austriei – care a fost luată drept exemplu, când s-au calculat noile tarife pentru transportatori – dar să ne lase mai întâi măcar 5 ani să producem și să câștigăm la fel ca austriecii, pentru că după 5 ani am putea plăti noile roviniete”, se mai arată în comunicarea COTAR.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult