Bani înapoi pentru români de la furnizorii de energie. Companiile de energie au început să trimită facturile de regularizare către clienți, iar dacă unii s-au trezit că au de plătit mii de lei, alții au avut surpriza de a primi bani înapoi! Este vorba despre clienții care, în 2022, au economisit energie și au consumat mai puțin decât în 2021, astfel că vor fi reîncadrați în alt plafon de preț.
Concret, dacă în anul 2021, un client a avut un consum mediu anual de peste 100 kW, iar în 2022 a reuşit să scadă la sub 100 de KW, atunci furnizorul îi va da înapoi diferența de preț dintre 80 de bani KW/h şi 68 de bani kW/h. Suma poate fi restituită, se poată scădea din următoarea factură sau, la cererea clientului, banii se pot primi într-un cont, anunţă economica.net.
Citeşte şi: România, țara bogaților. Peste 1.800 de români au averi ce sar de pragul de 30 milioane de dolari
Anul trecut, s-a stabilit un plafon de preț de 80 de bani/kWh pentru consumul lunar mediu al anului precedent cuprins între 100 și 300 kWh pentru primii 255 kWh; maximum 1,3 lei/kWh pentru diferența de consum de până la 300 kWh. De asemenea, s-a pus plafon de 1,3 lei pentru cei care consumă mai mult de 300 kWh lunar. Așadar, potrivit legii, în februarie 2023, toți clienții care au avut un consum mediu real mai mic decât cel din 2021 și se încadrează în alt plafon de preț, mai mic, cu acest consum realizat real, vor fi reîncadrați în tranșa cu consum mai mic și cu preț plafonat redus. Aceștia sunt clienții care urmează să primească facturi de regularizare a consumului facturat anterior, dar cu minus.
Începând cu 1 ianuarie 2024, prețul plafonat se aplică în funcție de consumul real al fiecărei luni, nu de media lunară a anului precedent.