Crește competiția între candidați, anunţă Bestjobs. Este al doilea an consecutiv când candidații își intensifică activitatea în mijlocul verii, perioadă destinată mai mult planificării concediilor decât a carierei, chiar dacă oferta de joburi a stagnat, semn specific sezonului. Astfel, persoanele în căutare de noi oportunități profesionale au înregistrat pe platforma de recrutare Bestjobs aproximativ 650.000 de aplicări în luna iulie, cu 30% mai multe decât în luna precedentă și cu 20% mai multe decât iulie 2022.
Această dinamică indică o competiție crescută între candidații care plănuiesc să își schimbe jobul vara aceasta. În plus, se remarcă o activitate accentuată în rândul femeilor, reprezentând 57% din totalul candidaților activi, la fel și în segmentul de vârstă 18-24 de ani.
„Evenimentele din ultimii ani au declanșat un val semnificativ de schimbări pe piața muncii, mai ales în comportamentul și preferințele candidaților. Unul dintre acestea este activitatea crescută a candidaților în timpul verii, mai cu seamă în luna iulie. De regulă, în această perioadă, activitatea în recrutare se reducea ușor, pe fondul concediilor.Pe Bestjobs însă, în ultimii doi ani, candidații profită de perioadele mai libere pentru a-și căuta un job nou, urmărind în special un salariu mai bun, condiții de lucru flexibile și mai multe beneficii, după cum arată datele platformei. În plus, de când am lansat instrumentul de orientare profesională pe bază de Inteligență Artificială, BIA, care funcționează și ca un motor de căutare personalizat, utilizatorilor le este mult mai simplu să ajungă la joburile dorite și să aplice”, spune Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.
În ultimele 60 de zile, printre cele mai căutate posturi pe platforma bestjobs au fost cele de „manager”, „reprezentant vânzări”, „inginer”, „șofer” sau „profesor”, fiecare înregistrând aproximativ 100.000 de căutări. Cu același nivel de interes, s-au căutat și expresiile „remote”, „part time” sau „online acasă”.
Totodată, cele mai multe aplicări au mers către Vânzări (20%), Financiar/ Contabilitate (14%), IT/Telecom (10%), Management (8%), Call center/Suport Clienți (7%).
Rolurile care au atras cele mai multe CV-uri vara aceasta sunt:
● Responsabil comenzi, Profi – 3.467 aplicanți
● Reprezentant servicii clienți, RINA Hotels – 3.261 aplicanți
● Customer service, Call Center Officer REMOTE, Euro Wish – 3.104 aplicanți
● Asistent vânzări part-time, H&M – 3.090 aplicanți
● Backoffice Agent with English(remote), TELUS International – 3.027 aplicanți
De partea recrutorilor, multe companii au rămas foarte active în căutarea de noi angajați, printre acestea numărându-se Lidl, ING România și Interbrands Orbico.
Marcel Boloş a prezentat miercuri, într-o conferinţă de presă, măsurile care vor fi luate pentru ministere, autorităţi publice centrale şi locale.
“Vă este cunoscut din discuţiile care au avut loc în spaţiul public, reducerea numărului de secretari de stat, subsecretari de stat, funcţiile asimilate de demnitate publică cu 20%. Acest lucru s-a decis la nivelul coaliţiei şi după aceea, avem setul de măsuri care priveşte structurile organizatorice la nivelul autorităţilor publice centrale şi locale şi acestea o parte din ele vă sunt cunoscute: reducerea numărului de posturi vacante din sectorul public. Avem în evidenţă 204.000 posturi vacante care au drept consecinţă şi impact asupra funcţiilor de conducere din sectorul public, pentru că, împreună cu măsura aceasta a reducerii posturilor vacante cresc normativele de personal”, a afirmat ministrul Finanţelor.
El a menţionat că un serviciu nu va mai putea funcţiona dacă nu sunt minim zece persoane angajate, iar o direcţie, dacă nu are cel puţin 20 de angajaţi. “Nu va mai putea funcţiona un serviciu dacă nu sunt minim zece persoane în subordinea şefului de serviciu. Nu va mai putea funcţiona o direcţie dacă nu sunt minim 20 de persoane în subordinea structurii şi directorului direcţiei de specialitate respectivă. Nu va mai putea funcţiona o direcţie generală dacă nu sunt minim 40 de persoane în respectiva structură.
În felul acesta, funcţia de şef birou şi, respectiv organizările şi structurile care sunt de natura birourilor şi funcţia de şef de birou se desfiinţează. În plus, tot pe partea de funcţii de conducere, reducerea procentului de 12 la sută la opt la sută din numărul total de posturi existente la nivelul unei autorităţi publice centrale sau locale.
Înseamnă o reducere a şefimii cu 30 la sută. Asta ar trebui să aibă impact nu numai pe cheltuielile de personal, ci şi în procesul de deservire a oamenilor. Trebuie să ne orientăm mai bine spre ceea ce înseamnă deservirea populaţiei, să debirocratizăm aceste structuri care deservesc oamenii”, a transmis Marcel Boloş.
El a adăugat că a întâlnit situaţii în care un birou avea doi angajaţi deşi organigrama prevedea cinci angajaţi “Am fost de 30 de ani în administraţia publică locală şi am întâlnit adeseori situaţii în care, deşi era organizat un birou care până acum prevedea cinci posturi în subordine, din ele erau ocupate poate două. Deci e nedrept ca să avem astfel de situaţii în sectorul public şi, de asemenea, să avem funcţiile de conducere atât de stufoase şi structurile atât de birocratice, încât omul până la urmă să sufere din această birocraţie şi din felul în care avem organizate toate structurile funcţionale la nivelul autorităţilor publice”, a explicat ministerul Finanţelor.