Black Friday, eveniment care se va desfășura pe 8 noiembrie, va aduce încasări istorice pentru retailerii din România, conform unei analize a companiei de consultanță Frames, citată de Agerpres. Totuși, numărul de produse vândut va fi unul mult mai mic.
Potrivit analizei Frames, vânzările din 2024 sunt cu peste 50 de milioane de euro mai mari față de cele din 2023, având în vedere că, anul trecut, Black Friday a generat în România venituri de 450 de milioane de euro. În anul 2024 se estimează atingerea pragului de 500 de milioane de euro.
„Creşterea vânzărilor de Black Friday are legătură, în mod direct, cu creşterile de preţuri de la precedentul eveniment de shopping care, pe unele sortimente, mai ales pe zona de fashion şi beauty, au depăşit 20-30%. O cifră de afaceri mai mare nu înseamnă neapărat că firmele vor face profitul înregistrat în anii de boom economic, asta pentru că volumul mărfurilor vândute va fi, mai mult ca sigur, mai mic decât cel din anii trecuţi”, se precizează în analiza companiei de consultanță.
Citește și : Patronul Fryday anunță extinderea afacerii: ”Vom deschide multe drive-thru-uri anul viitor”
Cele mai multe comenzi vor fi plasate în mediul online, pe site-urile principalilor jucători de pe piață. Este de așteptat ca în perioada Black Friday să existe vânzări de 3-4 ori mai mari decât într-o perioadă uzuală.
Comanda medie plasată de Black Friday va fi, conform analiștilor, în cuantum de 500 de lei, cu 50 de lei peste cea din 2023 iar principalele produse care vor fi vândute sunt cele de îmbrăcăminte și încălțăminte, precum și cele din zona de beauty, conform companiilor ce colaborează cu Frames.
Citește și : Creștere spectaculoasă a puterii de cumpărare, dar încă sub media europeană. Detalii despre situația economică!
De asemenea, românii se vor orienta și către produse alimentare neperisabile, pe care să le cumpere pentru masa de Crăciun, profitând de prețurile ieftine.
„Având în vedere dinamica inflaţiei, focusul majorităţii clienţilor va fi pe cumpărarea unor produse de care au cu adevărat nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească, de la îmbrăcăminte şi încălţăminte pentru sezonul rece la alimente şi băuturi pentru sărbătorile de Crăciun. Goana după promoţii o vom vedea mai ales în zona produselor de larg consum, de la alimente la băuturi şi mai puţin la electronice şi electrocasnice acolo unde am trecut deja de vârful ciclului clasic de schimbare, odată la 8-10 ani, manifestat în principal în pandemie”, a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.