- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Boeing anunţă concedii fără plată pentru angajaţi, deşi a raportat un total de 207 comenzi în 2024

17 Sep, 18:29 • Dobran Viorel
Boeing a livrat 40 de avioane în august, cu 5 mai multe faţă de aceeaşi lună din 2023, dar criza s-a rostogolit până în această toamnă, când sunt anunţate concedieri masive.
Boeing anunţă concedii fără plată pentru angajaţi, deşi a raportat un total de 207 comenzi în 2024

Boeing a anunţat că a livrat 40 de avioane comerciale în august, cu cinci mau multe faţă de aceeaşi lună din 2023, când a avut probleme din cauza unui defect de fabricaţie la 737 MAX, în timp ce producătorul de avioane din SUA urmăreşte o producţie mai mare sub conducerea noului CEO Kelly Ortberg, transmite Reuters.

Boeing s-a angajat să mărească producţia celui mai vândut avion al său, MAX, la 38 pe lună până la sfârşitul anului. Dar producătorul de avioane se confruntă cu obstacole, din cauza grevelor celor peste 32.000 de muncitori ai fabricilor din Seattle şi Portland, care trebuie să voteze un nou acord colectiv de muncă, pe 12 septembrie.

O mare companie face concedieri. Va renunța la o treime din angajații străini

Constructorul de avioane din SUA operează o linie de asamblare mai lentă de la o explozie din 5 ianuarie, în timpul zborului, a unui panou fix de uşă pe un vion 737 MAX 9, care a intensificat controlul autorităţilor de reglementare.

Boeing a predat clienţilor 32 de avioane MAX luna trecută, inclusiv nouă livrări către clienţi din China, cele mai multe din decembrie 2019. Boeing a livrat 43 de avioane comerciale în iulie, inclusiv 31 de avioane MAX.

Investitorii urmăresc cu atenţie datele referitoare la livrări, deoarece producătorii de avioane primesc cea mai mare parte a plăţii pentru o aeronavă atunci când aceasta este transferată unui client.
După ajustări pentru a reflecta comenzile, Boeing a raportat 24 de comenzi nete ajustate pentru luna august. Asta a adus totalul brut de comenzi ale Boeing până la 31 august la 250.

După eliminarea anulărilor şi conversiilor, Boeing a raportat un total net de 207 comenzi în 2024.

În urma unor ajustări contabile suplimentare, Boeing a raportat comenzi nete ajustate pentru 122 de avioane până în acest an. Până pe 31 august, Boeing a livrat 258 de avioane, inclusiv 198 de avioane MAX.

Rivalul european Airbus a declarat săptămâna trecută că a livrat 47 de aeronave în august, în scădere de la 77 în iulie, pentru a ajunge la 447 în acest an.

Calitatea avioanelor de tip Boeing, un real motiv de îngrijorare pentru Ryanair. CEO: „Sunt posibile noi întârzieri”

Boeing îngheaţă angajările și analizează concedii fără plată pentru angajaţi, în timp ce greva de la fabricile din Seattle intră în a patra zi

Boeing a declarat că îngheaţă angajările şi cântăreşte concedii temporare neplătite, în următoarele săptămâni, pentru a gestiona costurile, deoarece o grevă a peste 30.000 de lucrători ai grupului, care construiesc avioane în fabrici de pe coasta de vest a SUA, a ajuns luni în a patra zi, transmite Reuters 

Boeing a adăugat că greva va afecta, de asemenea, cheltuielile pe lanţul său de aprovizionare, deoarece va înceta să emită majoritatea comenzilor de achiziţie către furnizori, pentru programele 737, 767 şi 777, afectate de oprirea activităţilor, a declarat angajaţilor directorul financiar Brian West.

Boeing îngheaţă angajările

”Ştiu că aceste acţiuni vor crea o anumită incertitudine şi îngrijorare. Această grevă ne pune în pericol recuperarea într-un mod semnificativ şi trebuie să luăm măsurile necesare pentru a păstra numerarul şi a ne proteja viitorul comun”, a scris West într-o scrisoare distribuită luni.

Măsurile Boeing de a proteja numerarul vin în momentul în care negociatorii companiei şi ai sindicatelor urmează să reia marţi discuţiile asupra unui contract de muncă.

Agenţiile de rating au avertizat că oprirea producţiei ar avea un impact negativ asupra redresării producătorului de avioane, cu o grevă îndelungată care va pune sub presiune finanţele deja fragile ale Boeing.

Chiar înainte de grevă, Boeing se confrunta cu o criză de siguranţă şi producţie declanşată de desprinderea în timpul zborului, a unui panou fix de uşă al unui avion 737 MAX aproape nou, în ianuarie, şi are datorii de 60 de miliarde de dolari.

”Credem că o grevă prelungită ar fi costisitoare şi dificil de absorbit, având în vedere poziţia financiară deja tensionată a companiei. O grevă mai scurtă, de ordinul săptămânilor, ar fi probabil gestionabilă pentru Boeing şi nu ar duce la o acţiune de rating negativ”, a spus S&P Global Ratings într-o notă de luni.

Asociaţia Internaţională a Maşinilor şi Lucrătorilor din Aeronautică (IAM), cel mai mare sindicat al Boeing, a votat săptămâna trecută cu o majoritate covârşitoare un contract care includea o creştere a salariului cu 25% pe o perioadă de patru ani, dar a eliminat un bonus anual de performanţă.

Microsoft renunţă la 650 de angajaţi ai diviziei sale de jocuri Xbox

Microsoft a anunţat joi că renunţă la 650 de angajaţi la divizia sa de jocuri Xbox, în cea mai recentă rundă majoră de concedieri care a lovit industria jocurilor video, transmite CNBC.

Acesta marchează a treia serie de concedieri în unitatea de jocuri video a Microsoft de la achiziţionarea de către companie a Activision Blizzard, editorul din spatele francizei Call of Duty, pentru 69 de miliarde de dolari în numerar.

Gigantul tehnologic din SUA a confirmat pentru CNBC că desfiinţează sute de locuri de muncă la Xbox, ”mai ales în funcţii corporative şi de asistenţă”.

Într-o notă obţinută de CNBC, Phil Spencer, CEO al Microsoft Gaming, le-a spus angajaţilor că firma a luat această decizie ”dificilă” de a-şi alinia structura echipei post-achiziţie şi de ”a organiza afacerea noastră pentru un succes pe termen lung”.

”Suntem profund recunoscători pentru contribuţiile colegilor noştri care află că sunt afectaţi”, a spus Spencer în memoriul.

”În SUA, îi sprijinim cu pachete de ieşire care includ indemnizaţie, asistenţă medicală extinsă şi servicii de plasare externă pentru a le ajuta în tranziţia; pachetele din afara SUA vor diferi în funcţie de locaţie” , a arătat acesta.

Directorul pentru jocuri video al Microsoft a adăugat că vor exista ”unele impacturi asupra altor echipe, deoarece acestea se adaptează la schimbarea priorităţilor şi gestionează ciclul de viaţă şi performanţa jocurilor”.

El a subliniat că niciun joc, dispozitiv sau experienţă de joc nu au fost anulate şi că niciun studio nu este închis ca urmare a concedierilor.

GM concediază peste 1.000 de angajaţi salariaţi de la divizia de software şi servicii

General Motors concediază peste 1.000 de angajaţi salariaţi la nivel global din divizia sa de software şi servicii, în urma unei revizuiri pentru a eficientiza operaţiunile unităţii, relatează CNBC.

Disponibilizările, inclusiv aproximativ 600 de locuri de muncă la campusul tehnologic al GM de lângă Detroit, au loc la mai puţin de şase luni după schimbările conducerii care supraveghea operaţiunile, inclusiv fostul director Apple, Mike Abbott, părăsind producătorul auto după mai puţin de un an, în martie, din motive de sănătate.

”Pe măsură ce construim viitorul GM, trebuie să simplificăm pentru viteză şi excelenţă, să facem alegeri îndrăzneţe şi să acordăm prioritate investiţiilor care vor avea cel mai mare impact. Ca urmare, reducem anumite echipe din cadrul organizaţiei Software şi Servicii. Suntem recunoscători celor care au ajutat la stabilirea unei fundaţii puternice care poziţionează GM să conducă în continuare”, a spus un purtător de cuvânt al GM într-o declaraţie trimisă prin e-mail.

GM a refuzat să dezvăluie numărul complet de disponibilizări, dar o sursă familiarizată cu chestiunea, care a refuzat să fie numită deoarece informaţiile sunt private, a confirmat că peste 1.000 de angajaţi salariaţi vor fi disponibilizaţi, inclusiv 600 în Warren, Michigan.

Angajaţii afectaţi au fost anunţaţi luni dimineaţă. Disponibilizările reprezintă aproximativ 1,3% din forţa de muncă salariată globală a companiei, de 76.000 la sfârşitul anului trecut. Aceasta include aproximativ 53.000 de angajaţi salariaţi din SUA.

Reducerile au loc pe măsură ce producătorii de automobile încearcă să reducă costurile şi, în multe cazuri, numărul de angajaţi, pe fondul temerilor privind o scădere a industriei – şi pe măsură ce cheltuie miliarde de dolari pe pieţele emergente, cum ar fi vehiculele complet electrice şi aşa-numitele vehicule definite de software.