Alte decizii ce vor fi luate in discutie vizeaza relocarea intregii productii si extinderea societatii in noua fabrica de la Oiejdea si majorarea investitiilor in mai multe ferme de vaci, informeaza compania.
AGA va discuta cu prioritate extinderea fabricii de la Oiejdea, astfel incat intreaga productie, inclusiv productia din fabrica veche de la Alba Iulia, sa fie relocata si dezvoltata in aceasta localitate.
Fabrica Albalact din Oiejdea a fost deschisa in septembrie anul trecut, cu o investitie de pana la 11 milioane de euro si se intinde pe o suprafata de 11.000 de metri patrati.
Vechea unitate din Alba Iulia va fi inchisa, iar AGA va lua in calcul fie vanzarea activului, fie asocierea cu parteneri pentru dezvoltarea unor proiecte imobiliare.
„Intreaga productie de lactate a companiei Albalact va fi dezvoltata in fabrica din Oiejdea, pe care dorim s-o extindem in timp pana la o capacitate de 300.000 de litri procesati zilnic si o suprafata de 16.000 de metri patrati”, a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact.
„Tot acolo, vom demara curand si productia de branzeturi, pe care am planificat-o inca de la sfarsitul anului trecut. Fabrica veche fie va fi vanduta, fie va fi transformata intr-un proiect real estate in cadrul unui parteneriat in care Albalact sa devina un investitor pasiv”, a adaugat Raul Ciurtin.
Actionarii vor supune aprobarii si un plan amplu de investitii in mai multe ferme de vaci. „Intentia noastra este sa dezvoltam ferma proprie existenta la Vaidei, in Hunedoara, dar si sa construim sau sa achizitionam alte ferme noi”, a spus Ciurtin
In prezent, Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu si Albalact. Fiecare dintre aceste marci detine cate o treime din valoarea vanzarilor.
Rezultatele dupa primele noua luni ale anului 2007 arata ca Albalact a inregistrat o crestere cu 64,33% a cifrei de afaceri, pana la 111,75 milioane de euro lei (33,76 mil. euro), comparativ cu aceeasi perioada a anului 2006, cand cifra de afaceri a fost de 68 milioane de lei (19,31 mil. euro).
Tot in perioada ianuarie-septembrie 2007, Albalact a inregistrat un profit net de 5,68 milioane de lei (1,71 mil. euro), cu 106,14 % mai mare decat profitul net raportat in aceeasi perioada a anului precedent, care a ajuns la 2,75 milioane de lei (0,83 mil. euro).
Pe langa produsele lactate proaspete comercializate sub brandurile Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza unt, iaurt si smantana sub marca omonima Albalact.