Cifra de afaceri a companiei a urcat cu o treime in primele 3 luni ale anului, pana la 61,7 mil. lei (14,5 mil. euro).
„In fiecare an s-a intamplat ca Albalact sa creasca mai mult decat a crescut piata lactatelor in ansamblu. Chiar si in 2008, Albalact a crescut cu 23%, in timp ce piata a inregistrat o crestere de 17%”, a precizat Traian Simion, director general Albalact Alba Iulia.
In schimb, profitul inregistrat in anul 2008 a fost de numai 606.000 lei (165.000 euro), de peste 5 ori mai mic decat in anul precedent, din cauza cheltuielilor foarte ridicate determinate de pornirea fabricii Oiejdea, au explicat reprezentantii companiei.
Ei au adaugat ca desi anul trecut a fost unul dificil din punct de vedere al profitabilitatii si cheltuielilor, compania a incheiat in termenul propus etapele de consolidare.
Acestea au presupus deschiderea noii fabrici de la Oiejdea, proiect estimat la 17 milioane euro, si achizitionarea a 77% din actiunile producatorului Raraul Campulung Moldovenesc, pentru intrarea pe segmentul branzeturilor.
In plus, compania a deschis si noul centru logistic din Bucuresti, in care a investit aproximativ 3 milioane de euro. Totodata, prima etapa de modernizare a fermei proprii de la Vaidei, cu investitii de 2 milioane de euro, a fost incheiata.
„In vara acestui an am planificat si finalizarea investitiilor in valoare de aproximativ 2 milioane de euro in fabrica Raraul Campulung Moldovenesc. Astfel, in a doua parte a anului preconizam o crestere mai mare a companiei, ca urmare a dezvoltarii productiei pe categoria branzeturilor in fabrica Raraul”, a spus Simion.
El a adaugat ca firma va lansa in continuare produse noi sub brandurile Albalact (Fulga, Zuzu, De Albalact) si Raraul.
„Un alt obiectiv important al companiei in 2009 este extinderea distributiei si dezvoltarea depozitelor mari in tara”, a completat Traian Simion.
Compania a fost privatizata in anul 1999 si este listata la categoria a II-a Bursei de Valori Bucuresti.
Albalact se afla in acest moment pe locul 4 in topul producatorilor de lactate din Romania, conform datelor proprii, si produce peste 60 de sortimente de lapte, iaurt, smantana, unt si branza sub marcile sale – Fulga, Zuzu si De Albalact.