Cifra de afaceri a companiei a crescut in perioada mentionata cu 3%, pana la 67,1 mil. lei (15,8 mil. euro).
„In 2009 piata farmaceutica romaneasca a fost afectata in special de masurile luate de Ministerul Sanatatii cum ar fi stabilirea unui curs valutar fix pentru calculul preturilor, noua modalitate de calcul a preturilor pentru medicamentele generice si prelungirea termenelor de plata pentru medicamentele compensate si gratuite”, se mentioneaza intr-un comunicat al companiei.
Reprezentantii Biofarm au mentionat ca neplata la timp a facturilor de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a dus la crearea unei crize a lichiditatilor si a unui blocaj la nivelul farmaciilor si al distribuitorilor. „Contextul general al anului 2009 a fost influentat negativ si de criza economica internationala, care a dus la scaderea numarului de medicamente la nivel de consumator, piata totala farmaceutica din Romania inregistrand in anul 2009 o scadere a vanzarilor in unitati de 9,12%, fata de anul 2008″, au precizat reprezentantii companiei.
Ei au explicat ca Biofarm a aplicat strategii noi pentru mentinerea cotei de piata a companiei.
In 2009, Biofarm a continuat fabricarea produselor traditionale si a unor produse noi. In cursul anului 2009, Biofarm a inregistrat o crestere a vanzarilor in valoare de 4,45% si o scadere a vanzarilor in unitati de 4,95%, comparativ cu scaderea de 9,12% inregistrata de piata totala farmaceutica din Romania.
In aceeasi perioada de timp, compania Biofarm si-a imbunatatit si diversificat portofoliul, ajungand la 167 de produse si a fost lider de piata pe 10 arii terapeutice, plasandu-se intre primii 10 producatori de medicamente.
In conditiile dezvoltarii continue a portofoliului si a cresterii cheltuielilor in vederea lansarii pe piata in 2009 a produselor noi si a sustinerii produselor lansate in 2008, Biofarm a facut investit in campanii media, de sales out si de promovare, situatie in care cheltuielile generale pentru marketing si vanzari au crescut dela 15,4% din vanzarile nete in anul 2008 la 16,6% in 2009.
ln acest context, printr-un proces de eficientizare a cheltuielilor, Biofarm a obtinut un profit net de 20,1 mil. lei, din care 6 mil. lei reprezinta veniturile din actualizarea portofoliului de actiuni detinute pe termen lung de catre Biofarm la societati listate la BVB.