Obiectivul este inclus in strategia de dezvoltare a afacerilor BRM, ce va fi votata joi de catre actionari.
Principalele puncte ale strategiei pentru acest an vizeaza consolidarea portofoliului de clienti actuali, printre care se numara CFR, CFR Marfa, CFR Calatori, Posta Romana, Petrom Procurement, dar si atragerea de noi clienti, cu predilectie beneficiari ai fondurilor structurale si de coeziune.
BRM are in vedere consolidarea si dezvoltarea activitatii pe piata energiei si pe piata produselor petroliere, prin extinderea tranzactiilor pe ringul energiei electrice si pe ringul produselor pertoliere, precum si inceperea tranzactiilor cu gaze naturale, se precizeaza intr-un comunicat al institutiei.
Un alt punct al strategiei de dezvoltare a BRM il reprezinta impulsionarea activitatii de tranzactionare cu produse agricole: cereale si legume – fructe.
In cadrul sedintei Adunarii Generale a Actionarilor (AGA) de joi, 22 mai, actionarii BRM vor analiza, totodata, propunerea de majorare a capitalului social al bursei, la 5 milioane de de euro.
De asemenea, AGA va valida noi membri actionari ai Bursei Române de Marfuri, cesionari de actiuni din anul 2007 si pana in prezent, si va decide mandatarea Consiliului de Administratie de a aproba modificari în structura actionariatului pentru anul 2008.
In conformitate cu Programul de masuri aprobat in sedinta AGA din 10 ianuarie 2008, BRM se pregateste sa treaca sub autoritatea Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (CNVM).
Bursa Romana de Marfuri a fost infiintata in noiembrie 1992, iar prima sedinta de tranzactionare a avut loc in data de 10 decembrie 1992. In prezent, BRM a dezvoltat, pe piata la disponibil, 9 ringuri: produse petroliere, energie electrica, gaze naturale, carbune, marfuri generale, materiale de constructii, legume si fructe, cereale si ringul contractelor de procesare combustibili.
Reteaua teritoriala a BRM numara 33 terminale.
In anul 2007, BRM a emis in premiera pentru piata romaneasca primele cotatii la produse petroliere.