„Speram ca pana la sfarsitul anului sa convingem cat mai multe companii ca Bursa este un vehicul de finantare la indemana. Nu ne imaginam ca odata incehiata campania, vom asista si la prima listare. Listarea la bursa este o decizie strategica si trebuie bine gandita. Speram ca un procent semnificativ din companiile cu care vom discuta sa ia aleaga o listare”, a declarat Stere Farmache, presedintele BVB .
„Am plecat de la o constatare, si anume ca Bursa de Valori Bucuresti ar trebui sa isi intensifice eforturile in atragerea de noi emitenti noi. Atat emitenti care nu sunt listati, din mediul privat, cat si emitenti care in prezent se tranzactioneaza la Rasdaq si care au lichiditate, dar si companiile care sunt inca detinute de stat”, a explicat Farmache.
Campania de prezentare incepe miercuri la Timisoara si cuprinde alte sapte orase. Reprezentantii Bursei si ai Asociatiei Brokerilor vor fi in Constanta in data de 26 iulie si la Brasov pe 12 septembrie.
In programul campaniei, urmeaza Cluj-Napoca in 3 octombrie, Iasi in data de 24 octombrie si Craiova pe 7 noiembrie. Ultimul oras cuprins in aceasta campanie va fi Baia Mare, unde reprezentantii celor doua institutii ale pietei de capital vor discuta cu firmele pe 28 noiembrie.
Evenimentul se adreseaza firmelor care nu sunt inca listate pe piata bursiera, care au inregistrat cresteri si profit in ultimii trei ani, firmelor nou infiintare cu potential de dezvoltare, celor prezente la piata Rasdaq, care doresc sa devina mai vizibile.
Anul trecut, doar doua companii au fost listate la Bursa de Valori Bucuresti in acest an, Transelectrica si Turbomecanica, in vreme ce in 2005, au fost listate cinci noi societati.
De la inceputul anului in curs, pe piata bursiera au intrat companiile Alumil si Turism Felix.